Hej körer som vill delta i Körsångens Dag med en inspelning!

Så roligt att ni vill vara med och lyfta fram det vi saknat och älskar så; körsång!
Gör så här för att medverka i filmen ”Körsångens Dag”

Ni kan välja mellan att spela in en ny film eller använda en befintlig video från ett tidigare uppförande.
Videon får vara max tre och en halv minut lång.

Gör så här:

Ladda upp filmen här.
När man klickat på länken så ser man ett +tecken uppe i västra hörnet. Tryck på den så kan ni enkelt ladda upp. Obs! Se till att filmen är helt uppladdad innan du stänger ner programmet.

Döp filen med följande info:
– körens namn
– sångens titel, musik/text

Skicka in filmen senast den 15 augusti!

TEKNISKA TIPS OCH TRIX

Inspelningsformat och bildkomposition
Oavsett om du spelar in på mobilens kamera eller annan videokamera, behöver filmen vara i liggande format:

Ställ inte saker framför kameran/telefonen som inte ska vara där eller som täcker er själva.
Viktigt är att titta i kamerans/telefonens skärm så det ser bra ut innan du/ni börjar filma.

Ljudupptagning
När ni filmar så tänk på att ni står på lagom långt avstånd för bästa ljud. Har ni en mikrofon till er kamera eller mobiltelefon så använd den.
Gör gärna en kortare provinspelning, max 30 sekunder, och kolla så att ljudet låter bra innan ni spelar in slutresultatet.
PS. Glöm inte säkerställa att alla i kören är med på att ni skickar in er film till Sveriges Körförbund samt att den kommer att visas offentligt.

Lycka till och välkommen att skicka in era körfilmer!

Bästa körhälsningar

Sveriges Körförbund