Anslagstavla

Anslagstavlan är öppen för alla som söker kontakt med någon kör, som sångare, dirigent eller arrangör, eller söker samarbete.

Meddelandet granskas innan det publiceras. Vi förbehåller oss rätten att eventuellt redigera texten för att den skall bli tydligare. För reklamerbjudanden och kommersiella annonser ber vi dig att kontakta kansliet.

Dirigent / körledare sökes till 25-årig amatöroperakör

Amatöroperakören Opera Viva söker dirigent / körledare. Vi sätter upp hela operor eller egna föreställningar med stycken ur operor och vi anlitar externa solister och musiker.

I höst ska vi börja instuderingen av Donizettis opera Kärleksdrycken (L’elisir d’amore) med föreställningar i februari 2022 i Stockholm.

Du är intresserad av och har erfarenhet av opera och kommer att leda oss i instuderingen och på föreställningarna och förhoppningsvis även i vår fortsatta verksamhet.

Vi repeterar på torsdagar kl 18:30 – 20:45 i Liljeholmen och vi börjar höstterminen med ett internat den 4 – 5 sept.

Några tidigare produktioner: Hoffmanns äventyr, Romeo och Julia (i samarbete med SödertäljeOperan), Lohengrin (i samarbete med Valdemarsviksoperan).

Kammarkören Cantare söker nya sångare

Välkommen till Cantare – en fristående, blandad kör i Stockholm. Inför höstterminen söker vi nya sångare till alla stämmor!

Vi är en brokig skara med blandad bakgrund och ålder. Det vi alla har gemensamt är att vi älskar att sjunga och att ha kul ihop! Vi är en aktiv kör med många olika typer av projekt, så som medlem i Cantare behöver du vara engagerad och vilja bidra till körens verksamhet, samt tycka att det är roligt att uppträda i olika sammanhang. Du bör ha notläsningsvana och tidigare erfarenhet från att sjunga i kör, och framför allt en vilja att utvecklas musikaliskt.

Vi repeterar på måndagar 18.30-21.15.

Läs gärna mer om kören på vår hemsida, och hör av dig per mail för att boka in en provsjungning.

Hoppas att vi ses!

Efterlyser en enkel och prisvärd intranät/kommunikationsplattform för ideella körer

Hej! Skulle gärna ta del av andra körers lösning på intranät – internkommunikation.

Vi har en lösning via wordpress idag som kräver mer kompetens än vad vi har i kören – så en enklare standard-lösning hade varit en bra lösning för oss.

Vi är en kör på 35-40 sångare, Enköpings Kammarkör.

Tar gärna emot tips via mail eller telefon – kajsa@ekehult.se eller 0708-779818

Skriv på anslagstavlan

När ditt anslag har godkänts kommer det att visas i tre månader. Om du vill ta bort ditt anslag tidigare, eller förlänga tidsperioden, är du välkommen att kontakta oss.

Anslaget kommer att visas på den allmänna anslagstavlan. Om det även ska visas på en specifik regionsida, ange det här.

Denna e-post kommer att visas i ditt anslag, så att den som läser har någon att höra av sig till.

Ange eventuellt telefonnummer till kontaktperson som du vill visa i ditt anslag.

Ange en eventuell webbadress som ska visas i ditt anslag.