Anslagstavla

Anslagstavlan är öppen för alla som söker kontakt med någon kör, som sångare, dirigent eller arrangör, eller söker samarbete.

Meddelandet granskas innan det publiceras. Vi förbehåller oss rätten att eventuellt redigera texten för att den skall bli tydligare. För reklamerbjudanden och kommersiella annonser ber vi dig att kontakta kansliet.

Landskronakören Divertimento söker sångare

Den sceniska kören Divertimento, baserad i Landskrona, söker nya sångare i alla stämmor, men framför allt i bas- och sopranstämman.

Vi är en blandad kör som varje år gör en föreställning på Landskrona teater, där vi blandar körmusik med teater, koreografi och en stor dos humor. Utöver det gör vi även mer traditionella körkonserter.
Repertoaren i Divertimento är varierad med allt från klassiskt till jazz och pop, vi sjunger det mesta av det bästa helt enkelt.

Divertimento leds av sångpedagogen och dirigenten Mattias Svensson.
Nu söker vi dig som är van körsångare och vill bli en del av vår kör. Hör av dig till oss och du kommer bli kallad till en provsjungning.

Vi ser fram emot att träffa dig!

Haningekören AcQuire söker basar!

Kom och sjung med oss! Vi är en fristående kör med 20 medlemmar, i varierande ålder, och med en mycket blandad repertoar. Nu behöver vi stärka upp med fler basar men även sångare till de övriga stämmorna är välkomna. Vi tror att du har god körerfarenhet och förstår notläsning.

Kom och repa med oss en måndagkväll, 18.30-21.00, i S:t Eskils kyrkan i centrala Handen, för att se om vi är rätt kör för dig!

Med vår nye körledare, Szymon Rudzki, är vi fyllda med energi och sångglädje inför framtiden. Vi repar nu inför vår julkonsert i december. Under våren 2022 planerar vi även en minneskonsert för vår bortgångne körledare Anders Klint, tillsammans med ett flertal andra sångare och musiker.

Alt 2-stämman i Con Brio-kören behöver förstärkning

Du som är andra alt och har sjungit Förklädd Gud och Mozarts Requiem tidigare är varmt välkommen till Con Brio-kören.

Vi övar just nu inför en konsert den 7 november då vi ska framföra Förklädd Gud och delar av Mozarts Requiem.

Vi övar måndagar kl 18-20 i Södergården Götgatan 37 nära Medborgarplatsen. Körledare är Liselotte Öhman.

Hör av dig till Ingrid Nordwall 070 239 28 22 eller
Liselotte Öhman 076 714 77 10

Svedala Manskör söker körledare

Svedala Manskör består idag av 30 sångare. Det är en väl etablerad kör som nästa år fyller 115 år.

Kören repeterar en gång i veckan, onsdagar, och har årliga konserter i samband med Valborg/1:a maj och julen.

Vi strävar ständigt efter att utveckla kören, både de enskilda rösterna och den gemensamma körklangen.

Välkommen att höra av dig!

Göteborgs Gosskör tar emot nya medlemmar

Den som är bekant med gosskörsmusik vet hur vackert det kan låta. Göteborgs Gosskör ger unga pojkar en unik möjlighet att utveckla sin musikalitet i ett tryggt socialt sammanhang.
Pojkar i 7—9- årsåldern är välkomna att söka till Göteborgs Gosskör under höstterminen 2021.

VGDK söker nya korister!

Västgöta Nations Damkör (VGDK) är kören för dig som vill utvecklas i en fin kör-gemenskap. Repertoaren sträcker sig från klassisk musik till svensk folkmusik och visor som passar bäst på gasquer, men vi tar oss även an utmaningar i andra genrer.

Under ht 21 följs självklart Folkhälsomyndighetens rekommendationer och vi gör anpassningar såsom att sjunga utomhus eller i mindre grupper. Terminens höjdpunkter är Höstbal, Luciatåg och alla kör-häng förstås! Kören gör framträdanden både som hel kör och i mindre ensembler.

Kören leds av Tomasz Siegrist som har en master i kördirigering vid Kungliga Musikhögskolan.

Repet är torsdagar kl. 18.15–21:00.
Mejla namn och tidigare körerfarenhet till vgdk@vastgotanation.se för att boka en tid.

Kristinakören vill bli fler

Tycker du om att sjunga och gärna vill göra det i kör? Här finns vi, Kristinakören,Sveriges äldsta damkör!
Vi är ett glatt gäng i blandade åldrar som träffas på onsdagar kl.19 i Viktor Rydbergs gymnasium,nära Odenplan.
Vår repertoar innehåller allt från visa till klassiskt. My Steneby heter vår ledare. Vi skulle vilja bli fler i vår kör. Du är varmt välkommen att vara med på en öppen repetition, onsdagen 8 eller 15 september kl.19. Hör av dig till
kontakt @kristinakören.se
Vi hörs!

UDK Discordia söker nya korister!

Discordia söker skönsjungande damstämmor med fallenhet för klassisk körsång och folkmusik. Vi är Uplands nations damkör, en social och ambitiös skara på ca 25 sångerskor, som verkar i Uppsala. Vill du bli en av oss?

Ordinarie rep hålls i huvudsak på tisdagar 18:45-21:15 på Uplands nation, med undantag för några måndagar. Utöver repen tillkommer våra egna konserter samt rephelger. På vägen har vi riktigt roligt och utvecklas musikaliskt tillsammans.

Kören samarbetar under hösten med dirigent Rebecka Gustafsson, utbildad vid bl a Kungl. Musikhögskolan i Stockholm (KMH) samt med en masterexamen i kördirigering vid Norges Musikkhøgskole i Oslo (NMH).

Insjungning sker den 5 september. Anmälan skickas till vice@udkdiscordia.se.

Corus Acusticus söker nya medlemmar!

Gillar du att sjunga, umgås och ha kul med andra? Vill du bli bättre på sångteknik, stämmor och utvecklas musikaliskt i en härlig gemenskap? Vi är kören som söker dig!

Den 13 september tar vi i Sahlgrenska akademins Studentkör Corus Acusticus in nya medlemmar till våra härliga onsdagsrep, mer info finns på vår hemsida (http://www.acusticus.se/) och facebook-sida (https://www.facebook.com/corusacusticus).

Vi söker framför allt tenorer och basar till hösten!

Ansök genom att mejla corus@saks.gu.se och skriv om du är sopran, alt, tenor eller bas, så skickar vi mer information om uppsjungning.

Varmt välkommen!

Essinge kammarkör söker nya sångare

Just nu behöver vi:
• en 1:a sopran
• en 2:a alt
• två tenorer
• en 1:a och en 2:e bas

Du är gärna mellan 25 och 60, med grundläggande notkunskaper och körerfarenhet. Välkommen att prova på en repetition, eller provsjunga direkt!

Vi repeterar onsdagar kl 18.45-21.15 i Essinge församlingshem, Stora Essingen.

Mejladress: espen.myklebust.olsen@svenskakyrkan.se

Läs mer om kören: www.essingekammarkor.se

Kammarkören Musikaliska välkomnar nya sångare!

Nu rekryterar vi nya medlemmar, i första hand basar och tenorer.

KKM är en väletablerad ensemble som kännetecknas av genuin sångglädje, med fokus på klassisk à cappellamusik. Vi är en blandad kör på avancerad nivå för Dig som vill sjunga både traditionella och moderna körverk. Hos oss behöver Du ha mångårig kör­vana, god notläsningsförmåga och ett stort mu­si­kaliskt och personligt engagemang.

Under ledning av vår körledare Pär Fridberg drar vi äntligen igång verksamheten igen den 23/8, efter det långa pandemi-uppehållet. Höstens program består av en lunchkonsert i september och en julkonsert i december.
Vi repeterar på måndagar kl 18.30 – 21.30 i Franska Skolans aula.

Skicka din intresseanmälan till info@kammarkorenmusikaliska.se!

We are – en digial filmvisning

We are – en kort film om att få vara precis som vi är! (15 min)
Premiärvisning den 2 augusti kl 20:00 på Youtube.

Skapad av Released under pandemin, när de inte kunnat ses och sjunga ihop som vanligt. Inspelad och filmad under våren 2021, vid olika tillfällen och på olika platser.

Released Gospel Choir är en kör från Malmö med ett unikt och färgstarkt sound. Kören startades 2010 av Emma Rosenberg och består idag av 13 kvinnliga sångare som brinner för att förmedla känslan i musiken! Som en enda röst berör de med sin sång!
Välkomna!

PROGRAM
19:50 Försnack live på Instagram
20:00 Filmvisning på Youtube
20:15 Eftersnack live på Youtube med Q&A.

Sång: Released Gospel Choir
Pino: Erik Hyvönen
Ljud: Nishra Almén
Film: Miriam Hjalmarsson

Vill du sjunga med oss?

Mäster Olofskören är ett kul gäng erfarna körsångare med replokal i Gamla Stan. Vi söker nu dig som vill sjunga med oss. Repertoaren är bred och varierad, allt ifrån sakrala verk och nationalromantik till jazz, visor och pop. En kör med mycket glädje och höga ambitioner, både tekniskt och musikaliskt, och på konserterna sjungs allt utan noter och a capella.

Förutom julkonserter, luciatåg och en höst- eller vårkonsert varje år tar vi oss ut på resor då och då, i Sverige eller Europa. Vår nästa resa går till Cork International Choral Festival på Irland, i april/maj 2022.

Har du körvana och tycker att det här låter spännande? Besök gärna vår hemsida för mer detaljer, och skriv till oss för en provsjungning: rekrytering@masterolofskoren.se

Stockholm City Voices söker nya sångerskor

Välkommen på gästkväll i Årsta, Folkets Hus, onsdagen den 25 augusti!

Stockholm City Voices är en kvinnlig kör med ett 40-tal medlemmar som sjunger fyrstämmig a cappella på hög nivå. Förutom att vi tävlar internationellt i genren barbershop, sjunger vi rock, pop, jazz, visor och julmusik.

Vi har en hög musikaliska ambition och älskar det vi gör! Hos oss får du gå på djupet med sångteknik, sound, tolkning av arrangemang m.m. Dessutom har vi fantastiskt roligt tillsammans!

Nu söker vi kvinnor i alla röstregister som har höga ambitioner och vill vara med i vår fortsatta utveckling!

Kontakta blimedlem@stockholmcityvoices.se PÅ FÖRHAND för mer info och anmälan till pre-audition som kan ske tidigare än gästkvällen. Vi ses!

Skriv på anslagstavlan

När ditt anslag har godkänts kommer det att visas i tre månader. Om du vill ta bort ditt anslag tidigare, eller förlänga tidsperioden, är du välkommen att kontakta oss.

Anslaget kommer att visas på den allmänna anslagstavlan. Om det även ska visas på en specifik regionsida, ange det här.

Denna e-post kommer att visas i ditt anslag, så att den som läser har någon att höra av sig till.

Ange eventuellt telefonnummer till kontaktperson som du vill visa i ditt anslag.

Ange en eventuell webbadress som ska visas i ditt anslag.