Sjung med Radiokören – vinn biljetter!

Den 17 maj bjuder Berwaldhallen och Sveriges Radio in till en heldag med körsång. Arrangemanget sker i samarbete med Sveriges Körförbund. Intresserade sångare får sjunga i direktsänd radio och dessutom tillsammans med Radiokören, som också är ansluten till körförbundet.

Från klockan 13.00 blir det workshop och allsång med Händels Messias. Medverkar gör delar av Sveriges Radios Symfoniorkester, dirigenten Peter Dijkstra och körsångarna. Klockan 19.00 hålls konserten, som sänds i P2. Att vara med under hela arrangemanget kostar 150 kronor.

Nu lottar Berwaldhallen och Sveriges Körförbund ut sex biljetter till körförbundets medlemmar. Tre vinnare vinner biljetter till sig själva och en kompis, och med biljetten kan du välja att antingen delta i hela kördagen eller endast lyssna på kvällens konsert. Allt du behöver göra är att svara på följande frågor:

1. Vilket år uruppfördes Händels Messias?

2. …och i vilken stad?

3. Hur många distrikt har Sveriges Körförbund?

Dina svar mailar du till körförbundet, kerstin.fondberg@sverigeskorforbund.se. Ange ”Sing-along” i mailets ämnesrad. Senast den 14 maj behöver vi ditt svar.

Mer information finns på Sveriges Radios hemsida, som du når genom att klicka här. Körer och grupper om mer än 10 personer anmäler sig via biljettkontoret.berwaldhallen@sverigesradio.se. Nothäften finns att köpa i biljettkassan men även digitalt, här.