Körsångens dag i Kristianstad

Team Syd välkomnar till en härlig workshop på Körsångens Dag!

Körsångens Dag firas över hela landet och vi vill bjuda in dig och din kör till en riktigt inspirerande dag tillsammans med Anci Hjulström!

Anci arbetar med scenisk kommunikation för körer och utvecklar bland annat lyssnandet, närvaron och vårt gemensamma kroppsspråk i kören. Alla delar är lika viktiga för att förhöja upplevelsen både för körsångare och publik i framträdanden och konserter, och som deltagare kommer du få med dig många härliga redskap för att fortsätta utvecklas i scenisk medvetenhet och kommunikation i den egna verksamheten.

• Lördag 7 September kl 10-16
  • Församlingshemmet Svenska Kyrkan i Kristianstad, Hertig Carls Gata 3, mitt emot järnvägsstationen
  • 450kr inkl lunch (750kr för icke medlem i Sveriges Körförbund)

Workshopdagen är öppen för alla att delta i – varmt välkommen att fira Körsångens Dag med en lustfylld körsångardag, där vi även äter lunch tillsammans och avslutar med att gå ut på stan och sjunga för allmänheten!

Läs mer om Anci och hennes arbete här på www.ancihjulstrom.se

Kontaktperson: karin.sax.granlof@sverigeskorforbund.se