Välkommen att fira Körsångens Dag den 2 september!

Lördag 2 september klingar sången stark över hela landet då vi firar och manifesterar körsången på Körsångens Dag!

På programmet:

• Körmaraton kl.12.00-14.00 i Stockholm, livestreamas på Sveriges Körförbunds facebooksida. Se program nedan.
  • Körmaraton runt om i Sverige, exempelvis i Malmö, Vadstena, Visby och Åre.
  • Filmen Körsångens Dag 2023 med invigningstal av Sveriges Körförbunds förbundsdirektör Karin Eklundh. Filmen kan ses från 2 september på Sveriges Körförbunds hemsida, i sociala medier och på Youtube ”Sveriges Körförbund Officiell”
  • Körsångens Dag – öppen facebookgrupp för alla. Skicka era dagsfärska videoklipp eller från tidigare konserter som hälsningar till varandra under Körsångens Dag! Gå med i gruppen här.

Program Körmaraton på Medborgarplatsen, Stockholm
Kl.12.00-14.00
Invigningstal av Karin Eklundh, förbundsdirektör Sveriges Körförbund
Körer från Stockholm uppträder
Allsång: Uti vår hage

Körsångens dag växer genom att flertalet av Sveriges största körorganisationer; Sveriges Kyrkosångsförbund, UNGiKÖR, Equmeniakyrkans sångarförbund och Föreningen Sveriges Körledare sluter upp bakom Sveriges Körförbund och firar Körsångens dag 2 september.

Körmaraton i Stockholm och Malmö samt filmen Körsångens dag produceras i samarbete med Kulturens Bildningsverksamhet.