Medlemsförmåner

Varför ska du och din kör vara medlemmar i Sveriges Körförbund?

Ni organiseras, utvecklas och inspireras med oss:

• Sveriges Körförbund organiserar och företräder körsång i Sverige gentemot politiker och resten av civilsamhället för att stärka körsången i samhället
  • Vi utvecklar körsverige genom att arrangera kurser för dirigenter och körledare på alla nivåer, samt genom festivaler, konserter och workshops för alla.
  • Vi ställer samman och förmedlar information om festivaler och annat som händer i körvärlden.
  • Du får tidningen Körsång direkt hem i brevlådan, och nyhetsbrev till din mejlinkorg. I tidningen och nyhetsbreven får du veta vad som händer i Sverige och den internationella körvärlden. Mellan tidningsnumren och nyhetsbreven kan du alltid gå in på vår aktiva hemsida eller gilla oss på facebook för att uppdatera dig på det allra senaste.

Vi hjälper er ekonomiskt:

• Ni kan ansöka om återbäring (bidrag) för vissa kostnader kören har kopplat till sin verksamhet. Läs mer om återbäringen här.
  • Sveriges Körförbund är en av initiativtagarna till Kulturens, ett studieförbund där ni som kör kan söka bidrag.
  • Ni får rabatt på Nordic Choice Hotels och Scandic Hotels, vilken kan utnyttjas av kören men även av varje medlem privat. Kontakta kansliet för information om rabattkoder.
  • Ni får rabatt hos resebyrån Big Travel. Rabatten gäller Flyg / Flyg&Hotell / Hotell / Hyrbil. 300 kr i rabatt vid köp över 3000 kr, 500 kr i rabatt vid köp över 5000 kr. Kontakta kansliet för information om rabattkoder.
  • Ni får rabatt på SF Bios livesändningar av opera och balett från Royal Opera House i London.
  • Vi ger er rabatt på nationella evenemang som förbundet anordnar, som Försommarfestivalen Körkraft.
  • Vi ger er rabatt på förbundets dirigentkurser.

Vi gör körlivet enklare:

• Ni får automatisk STIM-licensiering.
  • Ni får möjlighet att teckna en mycket förmånlig körförsäkring hos Folksam.
  • Ni får möjlighet att sälja lotter av olika slag, exempelvis Bingolotter, en fantastisk chans att finansiera er verksamhet. Läs mer här.