Filmen ”Körsångens Dag 2023” – välkommen med ert bidrag!

Sveriges Körförbund bjuder in våra medlemskörer att medverka i filmen ”Körsångens Dag 2023”. Filmen lyfter fram körer från hela landet och blir till en palett av körsång att njuta av! I samband med Körsångens Dag i september lanserar vi filmen på vår hemsida, på Youtube och i sociala medier. Låt alla få ta del av er härliga kör!

Så här skickar ni in er film:

Ni kan välja mellan att spela in en ny film ellar använda en befintlig video från ett tidigare uppförande. Videon får vara max tre och en halv minut lång.

Skicka filmen genom att ladda upp den här. Tryck på +-tecknet längst upp till vänster och din film laddas upp.

Döp filen såhär: Sångens titel – tonsättare – körens namn (t.ex. Uti vår hage – Hugo Alfvén – Bästa Kören)

Skicka in filmen senast den 1 augusti.

TEKNISKA TIPS OCH TRIX

Inspelningsformat och bildkomposition
Oavsett om du spelar in på mobilens kamera eller annan videokamera, behöver filmen vara i liggande format:

Ljudupptagning
När ni filmar så tänk på att ni står på lagom långt avstånd för bästa ljud. Har ni en mikrofon till er kamera eller mobiltelefon så använd den.
Gör gärna en kortare provinspelning, max 30 sekunder, och kolla så att ljudet låter bra innan ni spelar in slutresultatet.

Välkommen att skicka in er körfilm!

Vid frågor, kontakta Karin Eklundh på karin.eklundh@sverigeskorforbund.se

Filmen Körsången Dag produceras av Kulturens Bildningsverksamhet.