FolKrÖRelsen, en konsert i Eric Ericsonhallen 14 maj 2023 – välkommen att ansöka om att medverka!

Eric Ericson International Choral Centre och Sveriges Körförbund bjuder in två körer i Sverige att medverka i körserien FolKrÖRelsen i Eric Ericsonhallen, Stockholm, den 14 maj 2023!

Erbjudandet gäller medlemskörer i Sveriges Körförbund.

Ta chansen att skapa en härlig konsert tillsammans med en annan kör i fantastiska Eric Ericsonhallen! Varje kör kommer med ett eget program på c:a 35 minuter och kan i dialog komma överens om ett eventuellt samarbete med den andra kören.

Om din kör antas erbjuder FolKrÖRelsen ett resebidrag och att få del av biljettintäkter.

I körserien FolKrÖRelsen bjuder vi in till kör-möten där olika genres och stil inspirerar sångarna.

Ansök om att medverka genom att fylla i detta formulär!

Sista datum för ansökan: 20 februari 2023

Körseriens premiär bjöd på musik av Vokalgruppen Mysing som sjunger jazz och visa med Göran Hägg vid rodret och Barbershopkören Harmony Bells med Dir Viveka Boettge.

Under hösten 2022 gavs en konsert med ett möte mellan Sten och Sanna Källmans Göteborgsbaserade ensemble med projektet Song of songs och Mikaeli kammarkör från Stockholm med dirigent Anders Eby som sjöng Le Cantique des cantiques av Jean-Yves Daniel Lesure med Höga Visan som utgångspunkt.

FolKrÖRelsen är ett samarbete mellan Eric Ericson International Choral Centre och Sveriges Körförbund.