Välkommen att fira Körsångens Dag den 4 september!

Var med, fira och manifestera körsången!

Körmaraton live-streamas från Stockholm kl 12.00-14.00 och från Göteborg kl 14.00-16.00. På Sveriges Körförbunds Facebooksida kan du se Körmaraton den 4 september kl.12.00-16.00, då vi firar körsången med en rad härliga körframträdanden! Körmaraton i  Stockholm invigs av förbundsdirektör Karin Eklundh och körmaraton i Göteborg invigs av Anci Hjulström, ledamot i Sveriges Körförbunds styrelse. Välkommen till live-stremingen!

Facebookgruppen Körsångens Dag är öppen! Ladda upp klipp, bilder och hälsningar så firar vi Körsångens dag tillsamman! Gå med i gruppen här!

Körsångens Dag – filmen. Körer från hela landet har skickat in videoklipp så lyssna och gläds! Sveriges Körförbunds ordförande Helena Wessman invigningstalar i filmen Körsångens DagSe filmen här!

Vi uppmuntrar till flashmobs och sång på gator och torg. Filma gärna och lägg upp i facebook-gruppen Körsångens Dag!

Vi stödjer forskningen kring sång och hälsa med insamling till Hjärnfonden. Swisha din gåva till 123 063 33 70.

Låt oss tillsammans fira Körsångens Dag och glädjas åt körsången!

Körsångens Dag arrangeras i samarbete med Kulturens Bildningsverksamhet