Intressant läsning i årets första nummer av tidningen Körsång

Sveriges Körförbund lägger örat mot rälsen lyfter fram intressanta och viktiga delar i det ständigt bubblande rika körlivet.

I tidningen Körsång nr 1 2021 intervjuas kulturminister Amanda Lind kring situationen för körlivet i coronapandemin, och får också ta del av kulturministerns egna körsångserfarenheter.

Tidningen Körsångs återkommande spalt Tips från coachen svarar på frågor från körsångare och i Körsång nr 1 lyfts frågor om nödvändigheten av uppsjungning, och hur vi bäst håller energin uppe när körerna inte kan sjunga tillsammans under pandemin.

Vi berättar om ett digitalt verktyg som faktiskt fungerar för samsjungning i kören, verktyget Jamulus. I intervjer berättar användare om hur det går till att sjunga tillsammans över nätet.

Sveriges Körförbunds ordförande Helena Wessman och förbundsdirektör Karin Eklundh intervjuas i ett samtal kring förbundets viktiga funktion i en svår till för körsången i Sverige.

Om detta och mycket mer kan du läsa i tidningen Körsång!