Region Öst

Stockholm, Uppsala, Gotland

Det är vi som är regionsansvariga i Team Öst. Har du frågor eller idéer så kontakta gärna någon i av oss i teamet.

Alf Norman

Katarina Sjöberg

Katarina Reineck

Uppsala

Camilla Ahlberg

Gotland

Hitta en kör nära dig

Anslagstavla

Dirigent / körledare sökes till 25-årig amatöroperakör

Amatöroperakören Opera Viva söker dirigent / körledare. Vi sätter upp hela operor eller egna föreställningar med stycken ur operor och vi anlitar externa solister och musiker.

I höst ska vi börja instuderingen av Donizettis opera Kärleksdrycken (L’elisir d’amore) med föreställningar i februari 2022 i Stockholm.

Du är intresserad av och har erfarenhet av opera och kommer att leda oss i instuderingen och på föreställningarna och förhoppningsvis även i vår fortsatta verksamhet.

Vi repeterar på torsdagar kl 18:30 – 20:45 i Liljeholmen och vi börjar höstterminen med ett internat den 4 – 5 sept.

Några tidigare produktioner: Hoffmanns äventyr, Romeo och Julia (i samarbete med SödertäljeOperan), Lohengrin (i samarbete med Valdemarsviksoperan).

Kammarkören Cantare söker nya sångare

Välkommen till Cantare – en fristående, blandad kör i Stockholm. Inför höstterminen söker vi nya sångare till alla stämmor!

Vi är en brokig skara med blandad bakgrund och ålder. Det vi alla har gemensamt är att vi älskar att sjunga och att ha kul ihop! Vi är en aktiv kör med många olika typer av projekt, så som medlem i Cantare behöver du vara engagerad och vilja bidra till körens verksamhet, samt tycka att det är roligt att uppträda i olika sammanhang. Du bör ha notläsningsvana och tidigare erfarenhet från att sjunga i kör, och framför allt en vilja att utvecklas musikaliskt.

Vi repeterar på måndagar 18.30-21.15.

Läs gärna mer om kören på vår hemsida, och hör av dig per mail för att boka in en provsjungning.

Hoppas att vi ses!