Se dokumentären om The Rockin Pots – undret i Östersund på TV4 Play!

Missa inte dokumentären om integrationskören The Rockin Pots på TV4 Play!

The Rockin Pots startade på flyktingförläggningen Grytan 2015 för att få de boende på förläggningen att må bättre. Idag 7 år senare finns The Rockin Pots tack vare samarbete med Sveriges Körförbund och Postkodsstiftelsen i flera svenska städer. Kören bygger broar mellan olika kulturer och nationaliteter där sången blir en meningsfull aktivitet som ger de nyanlända någonting annat att tänka på än den tuffa situation som de befinner sig i. Sången blir också en biljett till gemenskap och skapar en större mening i tillvaron för deltagarna.

I dokumentären får vi följa kören från starten i Grytan och se hur de tagit sig ut på några av Sveriges absolut största scener och sammanhang tillsammans med flera av Sveriges mest etablerade artister. Medverkande är The Rockin Pots, Tomas Ledin, Niklas Strömstedt, Albin Lee Meldau, och många fler.

Dokumentären lämnar garanterat ingen oberörd och bjuder på en emotionell resa med mycket skratt och glädje men även sorg.

Ta tillfället i akt och se ett strålande exempel på hur kraften i körsång kan föra människor samman och få oss både att må bättre och bli gladare.

​​​​​​​Klicka här och se dokumentären på TV4 Play!