EKK utanför övningslokalen Tingshuset i augusti 2016 - fotograf Marit Thorin

Enköpings Kammarkör

Enköping

Enköpings Kammarkör är en blandad kör som består av ett 40-tal sångare. Repertoaren är omväxlande – från folkvisor, pop och rock till gospel, gregorianskt och opera. Kören grundades 1968 och leds sedan många år av dirigenten Peter Melin.

Körens ambition är alltid att ge publiken en fin musikupplevelse fylld av glädje samtidigt som vi har roligt tillsammans.. Under årens lopp har vi framfört flera stora klassiska körverk, som Juloratoriet av J.S. Bach, Messias av George Friedrich Händel, Förklädd Gud av Lars-Erik Larsson och Carl Orffs Carmina Burana.

Kända artister som vi har samarbetat med är bland andra Erik Saedén, Sven Erik Vikström, Loa Falkman, Monica Dominique, Malena Ernman, Roger Pontare, Sofia Karlsson, Carola Häggkvist, Peter Lundblad, Anna-Lotta Larsson, Göran Fristorp, Mats Paulson, Margareta Bengtson och Pernilla Andersson.

Repertoar och inriktning

Mycket blandad

Vi söker nya medlemmar!

Vi vill alltid komma i kontakt med duktiga körsångare i alla stämmor. Vår repertoar är mycket blandad med allt från den traditionella körmusiken till pop, visor, opera mm. Välkommen till ett härligt gäng som har roligt! Vill du sjunga med oss? Skicka e-post eller ring till vår körledare Peter Melin: petermelinos@hotmail.com alternativt 0706925594. Besök gärna körens hemsida www.enkopingskammarkor.se