Gospelfest 2020- The choir

Kom som enskild eller tillsammans med din kör och prova på gospel tillsammans med sångare från hela Skåne, musiker, solister och vår amerikanske gästdirigent. Van – ovan, kör – enskild, alla är välkomna.

Dag och plats: Lördag 1 februari 2020, Europaporten, Malmö

Efter årets fantastiska uppslutning med över 1000 sångare bjuder Soulful Music i samarbete med bl.a. Bilda, Körcentrum Syd, Sensus, Svenska Gospelverkstaden och Sveriges Körförbund ännu en gång in till Gospelfest, denna unika möjlighet att uppleva, prova på och inspirerar av gospelmusikens speciella historia och uttryck.

Under ”Gospelfest – the choir” kommer du som sångare att få en möjlighet att inspireras och utvecklas inom bl.a. dynamik och uttryck tillsammans med svenska instruktörer och två fantastiska och väldigt olika amerikanska gäster.
– Isaac Cates är prisbelönt kompositör och flitigt anlitad körledare, sångare och pianist från Kansas City.
– Zeke Locke tillhör en ny generation inom Urban Gospel. Han är karismatisk körledare, sångare och workshopledare från Chicago.

I år har du som körledare en unik möjlighet till egen inspiration även om din kör inte kan vara med då vi bjuder in till en separat Körledarworkshop med Isaac och Zeke kl. 10-12. Van – ovan, alla är välkomna.

Info om anmälan hittar du på www.gospelfest.se

Körledare: www.facebook.com/events/702095473544825

Sångare: www.facebook.com/events/479878919416092