Vårkonsert i Engelska Kyrkan 2019

Kammarkören Cantare

Stockholm

Kammarkören Cantare är en fristående, blandad kör som bildades 1982 och är verksam i Stockholm. Kören är en ideell förening med ca 30 medlemmar.

Vår repertoar är mycket blandad och består av både modern och äldre musik. På senare år har vi sjungit allt från filmmusik och folkmusik till sakrala stycken och större verk.

Utöver våra egna konserter deltar vi då och då i samproduktioner med andra körer och orkester. Som exempel kan nämnas Konserthusets stora julkonsert där vi deltagit 8 år i rad. Vi har även en del frilansuppdrag då vi sjunger på fester, bröllop, företagsevenemang m.m.

Repertoar och inriktning

Vår repertoar täcker ett brett spektrum av både sakral och profan musik, äldre såväl som nyskriven. Vi tycker att en konsert ska vara en upplevelse för alla sinnen och ett av våra kännetecken är att vi också provar andra uttrycksformer än de rent musikaliska för att kommunicera musikens innehåll, t.ex. koreografi, poesi, bildspel och scenklädsel.

Krav för att vara med i kör

Du har notläsningsvana och erfarenhet av att sjunga i kör eller annan ensembleform och vill utvecklas musikaliskt.

Vi söker nya medlemmar!

Tenorer och Basar