Birkakören Stockholm

Birkakören håller ett antal framträdanden varje år som vi arrangerar själva eller i samarbete med andra körer eller orkestrar. Vartannat år gör vi vanligtvis en körresa, utom eller inom Norden då vi även gör framträdanden. Kören har en stamrepertoar med traditionella svenska körverk för olika högtider och årstider som återkommande inslag på jul och vårkonserter. Vi är 45 medlemmar och repeterar varje vecka på Södermalm i Stockholm.

Amanda Elvin, vår dirigent,  är utbildad i pianospel, ackompanjemang och kördirigering. Bl. a. mastersexamen med inriktning på ”vocal coach” från Kungl. Musikhögskolan i Stockholm och kördirigering från Uppsala Universitet. Amanda studerar f.n. kördirigering och instuderingsmetodik på Högskolan för Scen & Musik i Göteborg.

Repertoar och inriktning

Vi är en blandad kör med stor musikalisk bredd, från svensk och utländsk konstmusik, världslig och sakral till jazz och folkvisor. Kören håller några framträdanden varje år som vi arrangerar själva eller i samarbete med andra körer eller orkestrar.

Krav för att vara med i kör

Vi vill att du tycker om att sjunga, att du deltar i körrepetitioner och konserter. Notläsningsförmåga, bra gehör och tidigare körerfarenhet är meriterande. Vi eftersträvar en åldersspridning varför yngre sångare är extra välkomna.

Vi söker nya medlemmar!

Vi söker tenorer och basar. På körens websidor kan du läsa hur antagning till kören går till. Välkomna! För mer information och intresseanmälan kontakta: Kaija Tammelin, 070-994 16 92, e-post: kaija.tammelin@telia.com alternativt Göran Månsson, 070-670 39 78, mansson.g@icloud.com