Välkommen till "Sitt in i Eric Ericsons Kammarkör

Workshopen ”Sitt in i Eric Ericsons Kammarkör” och konsert med Eric Ericsons Kammarkör i Västerås Konserthus

Sveriges Körförbund i Västmanland och Södermanland presenterar i samarbete med Västmanlandsmusiken en workshopen Sitt-in i Eric Ericsons Kammarkör. Under en timme sjunger vi vackra vårsånger tillsammans och dessutom något från kvällens konsert med Eric Ericsons Kammarkör. Det är en upplevelse för körsångare att få vara med om klangen i en av Sveriges bästa körer! Workshopen leds av kammarkörens ledare Fredrik Malmberg.

Fakta om workshopen:
När: söndag 25/3 2018
Workshop kl. 16.00-17.00
Macka och kaffe kl. 17.00
Konsert kl. 18.00
Pris: 180 kr för workshop, smörgås och kaffe/te och konsert. Detta pris gäller för medlem i Sveriges Körförbund. (Ordinarie pris för enbart konserten är 240 kr).

Anmälan: anmäl din kör/delar av din kör/dig själv före 1 mars 2018 till distriktsansvarig i Västmanland, Kella Naeslund per mejl. Vi skickar därefter ut en faktura till er. Ange körens namn, antal personer som vill deltaga och mejladress/mobilnummer till kontaktperson. Mejla detta till:

kella.naeslund@sverigeskorforbund.se

Om Eric Ericsons Kammarkör: Eric Ericsons Kammarkör grundades 1945 av den då 27-årige Eric Ericson, och har sedan dess varit en av vårt lands mest betydelsefulla och uppskattade körer. Genom Eric Ericsons rika musikaliska gärning har kören blivit något av en idealensemble och som sådan hett eftertraktad, både i Sverige och utomlands. Repertoaren har genom åren varit mycket bred: från den älskade svenska körlyriken till uppfordrande avantgarde, via jazz och barockmusik, och under ledning av den nuvarande chefdirigenten Fredrik Malmberg går nu kören in i framtiden med målet att förvalta och utveckla arvet efter Eric Ericson. I denna konsert ställs begreppet ”relief” i fokus, i Sven-David Sandströms musik, i en av hans elevers musik (Catharina Palmér) och i verk av bl. a Josquin des Prez och Frank Martin. Västerås Kammarkör kommer att inleda konserten.

Denna inbjudan går till de 17 medlemskörerna i Västmanland och Södermanland.

Varmt välkommen med din anmälan!

Kitte Ström, distriktsansvarig i Södermanland/ Kella Næslund, distriktsansvarig i Västmanland

Fotograf: Jan-Olav Wedin

Anslagstavlan

Nyköpings Kammarkör söker sångare