Inslaget

Växjö

Inslaget - alltid a cappella

Sedan 2006 har vokalgruppen Inslaget levererat acappellaunderhållning till både företag och privata tillställningar i Småland med omnejd. Gruppen framför i huvudsak egna arrangemang av moderna pop- och rocklåtar i ständig strävan efter tighta ackord, intressanta nytolkningar och en lycklig publik. Inslaget är en liten vokalgrupp som sjunger utan dirigent, vilket innebär att varje sångare har stort inflytande över repertoar, musikalisk utveckling och tolkning av låtarna.

Repertoar och inriktning

Inslaget framför i huvudsak egna tolkningar av moderna pop- och rocklåtar men har även mer klassiska körlåtar i bagaget. I repertoaren finns t.ex. låtar av Robyn, Coldplay, Meghan Trainor och Taylor Smith. I juletid erbjuder gruppen även underhållning i form av en levande jukebox. En stor del av materialet arrangeras av gruppen för gruppen, men vi köper även in andras arr och jobbar med inspiratörer för att vidga repertoaren och utvecklas musikaliskt.

Krav för att vara med i kör

God samarbetsförmåga och bra gehör med viss tidigare sångerfarenhet.

Vi söker nya medlemmar!

Tenor, bas eller baryton sökes! Vi har en mikrofon ledig till en kille som är intresserad av att sjunga i en liten grupp utan dirigent där du som sångare har mycket inflytande och stort eget ansvar. Om du kan läsa noter är det bra, men om inte, räcker ett gott gehör långt. Hör av dig via mail eller facebook och berätta lite om dig själv och din sångerfarenhet så hör vi av oss.