We Are Voice bjuder in

Läs brevet från initiativtagarna till We Are Voice!

”För tre år sedan föddes en idé. Tänk om man kunde skapa ett helt nytt konsertformat där ALLA i arenan sjöng och musicerade tillsammans! Där vi vände på normen och tänkte att publiken är artisterna och artisterna publik? Till detta kunde vi ta dit välkända svenska artister som vi vill sjunga tillsammans med. Allt i högkvalitativa arrangemang med fokus på körsång.

För att möjliggöra detta behövde vi ta tag i den fråga som vi brottas med så länge: Hur gör vi för att samla körmedlemmar, digitala noter och övningsfiler på ett och samma ställe? Det vi behövde starta med var att skapa en unik digital mötesplats för körsångare och körledare.

Alla vi körsångare kan nog skriva under på att när harmonin inträffar och vi tillsammans bildar en gemensam röst händer något magiskt. Detta blev också namnet på konserten och den digitala mötesplatsen: We Are Voice!

Vi vill därför med detta öppna brev bjuda in alla Sveriges körsångare till vad vi tror blir en fantastisk och oförglömlig upplevelse av kör och stämsång på Friends Arena den 4 november 2017. En konsert i två akter där vi i första akten repeterar allt det som vi fram tills nu övat enskilt på. I andra akten ansluter artisterna och då sjunger vi såväl för som tillsammans med dem.

Under våren kommer vi successivt presentera vilka som är med oss på scenen, men redan nu kan vi avslöja några av vännerna ni kommer musicera tillsammans med: Sofia Karlsson och Malena Ernman.

Så här går det till: Konsertbiljetten ger tillgång till all musik, stämfiler och textmaterial kopplat till konserten. I april kommer repertoaren att vara tillgänglig via webb och en app som just nu är under utveckling. Där kommer ni att kunna lyssna på era stämmor, följa med i noterna, kommunicera med oss och artisterna och mycket mer.

Som representanter för Sveriges Körförbund de tre senaste åren vill vi verkligen göra detta tillsammans med er  – och därför går en del av biljettintäkterna också tillbaka till körrörelsen. Alla körer kommer att ha möjligheten att bli återförsäljare av konsertbiljetterna och på så vis även dryga ut körkassan.

Hoppas ni vill hänga på vår galna resa för vi tror det blir fantastiskt kul!

Allt det bästa till er!

/We Are Voice
genom Fredrik Berglund & Simon Ljungman, som tillsammans med Martin Rolinski var några av de första rösterna bakom We Are Voice.”

Fakta om We Are Voice

We Are Voice är en digital mötesplats och ett konsertformat som lanseras våren 2017.

Läs mer: www.wearevoice.se
och www.facebook.com/wearevoice.