Välkommen att sjunga Carmina Burana!

Sveriges Körförbund erbjuder nu en möjlighet att sjunga det älskade och dramatiska körverket Carmina Burana av Carl Orff under ledning av dirigenten Katarina Andreasson och tillsammans med Bergslagens Kammarsymfoniker. Arrangör är Sveriges Körförbund i Örebro län.

Det blir konserter 10 och 11 november 2018. Föreställningen blir gränsöverskridande, där musik, drama och dans möts.

– Vi ska väcka tankar och frågor kring allas lika värde och möjlighet att delta, samtidigt som vi ger publiken, musiker och korister en storslagen kulturupplevelse, säger Annki Olsson, distriktsansvarig för Sveriges Körförbund i Örebro län. Teman som funktionsvariationer, kön och ursprung möts i en sprakande intensiv musik och dramaupplevelse. Med musikens eld, med Carmina Burana, ska vi inspirera till oväntade möten, delaktighet och nya tankar.

Fakta om konserterna:

Plats: Hjalmar Bergmanteatern i Örebro.
Dirigent: Katarina Andreasson.
Orkester: Bergslagens kammarsymfoniker.
Genrep: Fredag 9 november, eftermiddag och kväll.
Föreställningar: Lördag 10 november, samt söndag 11 november.

Gemensamma övningar i S:t Nikolaikyrkan, två tillfällen i vår och tre eller fyra tillfällen i höst. Körinstuderare är Solvieg Ågren, Carl Magnus Jansson och Björn Johansson. Datum är ännu inte bestämt.

För egen instudering: Gå in på cyberbass.com, klicka på major works, klicka på Orff, klicka på Carmina Burana.

Kostnad: 350 kronor som inkluderar noter.

Anmäl dig här.