Se Royal Ballets Nötknäpparen med rabatt!

Låt julstämningen infinna sig med den klassiska julsagan Nötknäpparen. Som medlem i Sveriges Körförbund kan du och en vän se den direktsänd på bio med 30 procents rabatt torsdagen den 8/12.

The Royal Ballet firar Peter Wrights 90-årsdag med en högt älskad uppsättning av denna vackra balett, som framförs till Tjajkovskijs storslagna musik.

The Royal Ballets sagolika uppsättning av Nötknäpparen skapades 1984 av koreografen Peter Wright. En uppsättning utöver det vanliga av en av alla tiders främsta favoriter inom genren.

Det är julafton och trollkarlen Drosselmeyer tar med sig den unga Clara på ett magiskt äventyr, där tiden upphävts och familjens vardagsrum förvandlats till ett stort slagfält. De två företar en förunderlig resa genom Snöriket till Karamellriket. Tjajkovskijs skimrande musik, den praktfulla scenografin och Royal Ballets karismatiska dansare, som bl a bjuder på en utsökt pas de deux mellan Sockerfén och hennes Prins, gör denna version av Nötknäpparen till den ultimata julupplevelsen.

Ungefärlig speltid 2 timmar och 15 minuter, inklusive en paus plus en 15 minuters lång introduktion.

Skriv ut den bifogade PDF:en och ta med till biografen.

Läs mer: www.sf.se