Nu kan du anmäla dig till Körkraft!

Försommarfestivalen Körkraft är tillbaka 1-3 juni 2018 på Skeppsholmen i Stockholm. Denna gång blir upplägget lite annorlunda: Det blir två spår med olika inriktning, plus allsång, workshops, högklassig körunderhållning och en avslutningskonsert med alla deltagare.

Det ena spåret är ett sceniskt fredsprojekt som leds av Anci Hjulström och Tony Margeta i form av en workshop och en avslutningskonsert med Lars-Erik Larssons älskade verk Förklädd gud som grund. Ytterligare musik från bland annat Karl Jenkins The armed man, vävs i för att skapa en ny helhet tillsammans med en ny och fri instrumentering kring verket. Alla deltagarna medverkar i den skapande processen.

Det andra spåret heter All världens musik och leds av Monika Åslund och Sanna Källman. Med sånger och berättelser från hela världen skapas en föreställning som växer fram under helgen.

Sanna Källman är sångpedagog och artist och med i den framgångsrika kören Amanda med sin prägel av världsmusik. Hon är även med i folkmusikgruppen Tetra, vars musikskatt omfattar folkmusik från många olika länder.

Monica Åslund är aktiv körledare och musiklärare i Luleå. Hon leder bland annat olika internationella körer. Det internationella engagemanget är en central del av hennes yrkesliv och är ett av hennes kännetecken.

Tony Margeta är dirigent, körpedagog och musiklärare, utbildad vid Högskolan för Scen och Musik i Göteborg. Han leder den framgångsrika damkören La Cappella i Uppsala och arbetar som musiklärare och körpedagog vid Adolf Fredriks musikklasser i Stockholm. Han är också dirigent och konstnärlig ledare för Adolf Fredriks Gosskör.

Anci Hjulström är sångerska, skådespelare, musikregissör och pedagog i scenisk musikalisk gestaltning, utbildad på såväl musikhögskola som teaterskola. Hon jobbar gärna med gränsöverskridande möten mellan olika konstformer. Anci är medlem i sångensemblen Amanda och har bland annat gjort förställningar med Folkteatern i Göteborg, Göteborgs symfoniker och många andra. Hon är flitigt anlitad av körer, framför allt i samband med sceniska uppsättningar och workshops.

Fakta
Pris: 1 240 kr för medlemmar i Sveriges Körförbund och 1 440 kr för övriga. I priset ingår tre måltider samt fika med tilltugg.

SCHEMA

Fredag
14-15 Registrering och fika
15-16 Allsång
16-19 Repetition av Förklädd Gud eller All Världens Musik
19 Middag, Eric Ericsonhallen och Folkhögskolan
20 Konsert i Eric Ericsonhallen med Korallerna, dirigent Linda Alexandersson.
21.00 Körpub, allsång och umgänge

Lördag
8.30 Allsång
9.30-12.30 Repetition, Förklädd Gud eller All Världens Musik inkl fikapaus
12.30 Lunch, Eric Ericsonhallen och Folkhögskolan
13.30-15.00 Röstvård, Anti Aging-workshop med Lena König
13.30-15.00 Sveriges Körförbund Riksstämma, lokal Havet i Kulturfyren
15.00-18.00 Repetition, Förklädd Gud och All Världens Musik inkl fikapaus
18.00 Middag på egen hand
20.00 Konsert i Eric Ericsonhallen med kören Amanda. Entré 50 kr för festivaldeltagare
21.00 Körpub, allsång och umgänge

Söndag
9.00 Allsång
10.00-13.30 Repetition, Förklädd Gud och All Världens Musik inkl fikapaus
13.30 Lunch, Eric Ericsonhallen och Folkhögskolan
15.00 Konsert i Eric Ericsonhallen med Förklädd Gud och All Världens musik

Anmäl dig här!
Sista anmälningsdag 30 april.

Körkraft arrangeras i samarbete med Kulturens Bildningsverksamhet.