Kom på kurs i körimprovisation!

Den 2-5 augusti anordnar Peter Lyche Holmstrand en kurs i körimprovisation i Göteborg. Våga vidga vyerna och utvecklas som körsångare och körledare! Medlemmar i Sveriges Körförbund har rabatt på kursavgiften.

Deltagarna kommer att göra övningar, leka och vara kreativa ihop. Vi jobbar med allt från röst, sång, kör, sceniskt uttryck, artisteri och skapar improvisationer. Tillsammans utforskar vi hur det kan skapas intressant musik. Du kommer att få sjunga mycket och få tekniker att luta dig mot när du improviserar. Målet är att bredda dig som sångare, artist och musikskapare.

Kursen vänder sig till dig som är van att uttrycka dig med sångröst och har körerfarenhet. Den anpassas till gruppen och individen så att alla får en lagom utmaning.

Kursledare är Peter Lyche Holmstrand, dirigent, körledare, kompositör och lärare. Han är utbildad på HSM i Göteborg har jobbat på Balettakademien, PAS och Hulebäcksgymnasiet. Han verkar bland annat i Sångensemblen Amanda och frilansar som workshopledare för körer och på musikhögskolor.

Anmälan

Kursavgiften är 1 900 kr inklusive moms. (1 700 kronor för medlemmar i Sveriges Körförbund)

Du anmäler dig genom att klicka på den här länken.

Sista anmälningsdag är den 25 juli. När du skickat in din anmälan får du en bekräftelse inom två dagar till den e-postadress du angav i ansökan. Återbud kan endast göras skriftligen till marie@mariejansons.se senast tre veckor före kursstart för full återbetalning. Därefter kommer en administrationsavgift på 500 SEK att tas ut.

Praktisk information

Kursen börjar sen förmiddag/lunchtid på torsdag den 2 augusti, och avslutas runt lunch/tidig eftermiddag på söndag den 5 augusti. Mer detaljerad info om tider kommer längre fram.

Kursen hålls på Amandas Teater i centrala Göteborg, och adressen dit är Nordostpassagen 61C, 413 11 Göteborg.

Boende och mat

Boende och mat ingår inte i kursavgiften, utan ordnas av deltagarna själva. Nedan finner du tips på boende och trevliga restauranger i närheten av kurslokalen.

Boende

Slottsskogens Vandrarhem (Vegagatan 21)

Mastens Vandrarhem (Masthuggsterrassen 10H)

STF Stigbergsliden (Stigbergsliden 10)

Äta

Manfred’s (Nordenskiöldsgatan 28)

Himalaya Kök & Bar (Olivedalsgatan 13)

TomTom’s Burritos

Varmt välkommen med din anmälan!

För mer info, kontakta marie@mariejansons.se eller ring 0761-307557.