Gospelfest tillbaka på Malmö Live

Lördagen den 26 januari 2019 är det åter dags för Gospelfest, denna folkfest i gospelns tecken, som anordnas i samarbete med bland andra Sveriges Körförbund.

Närmare 1 000 sångare är anmälda men det finns fortfarande några platser kvar. Missa inte denna unika möjlighet att prova på gospel! Man kan delta som kör eller enskild deltagare, som van eller ovan gospelsångare – alla är välkomna!

Du anmäler dig eller din kör via www.gospelfest.se. Vänta inte för länge då det har blivit fullt de senaste åren.

Diane White Clayton från Los Angeles gästar Gospelfest

Varje stad har sin unika gospelstil denna gång gästas Gospelfest av Diane White-Clayton från Los Angeles, som kommer med alla de influenser som finns där. Diane är en uppskattad sångerska, har studerat klassiskt piano i Paris, har en Ph.D. i komposition från University of California och var tidigare körledare i Andrae Crouch kyrka.

Sharon Irving från Chicago kommer också till Gospelfest

Gospelfest gästas även av Sharon Irving från ”South Side Chicago” en fantastisk kreatör och sångerska som alltid har gått sin egen väg. Hon gick till exempel till semifinalen av America’s got talent via Mel B:s Golden Buzzer.

Mer info:
www.gospelfest.se
Facebook/Gospelfest

Evenemanget anordnas av Soulful Music i samarbete med Bilda, Lokaltidningen, Sensus, Svenska Gospelverkstaden och Sveriges Körförbund.