Gospelfest i Malmö tillbaka i januari

Succéevenemanget Gospelfest på Malmö Live kommer tillbaka den 21 januari 2017. Såväl enskilda sångare som hela körer kan prova på gospel tillsammans med tillsammans med sångare från hela Skåne, musiker, solister och en amerikansk gästdirigent. Inga särskilda förkunskaper behövs.

Årets upplaga lockade över 1000 sångare. Nu hoppas Soulful Music som arrangerar gospelfesten i samarbete med bland andra Bilda, Sensus, Svenska Gospelverkstaden och Sveriges Körförbund på en lika imponerande uppslutning 2017.

Det blir unik möjlighet att uppleva, prova på och inspireras av gospelmusikens speciella historia och uttryck. Vår svenska souldrottning Laila Adéle och Aaron Marcellus från New York kommer tillbaka. Aaron Marcellus är inte bara en fantastisk solist, utan har även mycket att lära ut när det gäller uttryck i röst och kropp,
 med erfarenhet från sin sångstudio Adventure Voice och dansgruppen STOMP NYC.

Som gästdirigent kommer Dr Carl Hall, en mycket inspirerande och dynamisk körledare från
Atlanta, Georgia, i den amerikanska södern. Han är bland annat Minister of Music i Hunter Hill First Baptist Church och instruktör inom världens största gospelorganisation Gospel Music Workshop of America.

Gospelfesten inleds kl.09.30 och avslutas med konsert på kvällen.

Mer info hittar du då på www.gospelfest.se eller facebook