Förbundets nya hemsida klar

I samband med förbundets omorganisation lanserar vi nu en ny hemsida. Hör gärna av dig med dina synpunkter.

Ny logotyp och ny design

Överst på sidan hittar du den nya logotypen som tillsammans med de 19 olika distriktslogotyperna utgör vår nya grafisk profil. Som du ser har hemsidan fått en helt ny formgivning.

Använd datorn, surfplattan eller telefonen

En av de största förändringarna med den nya hemsidan är att den fungerar lika bra i en smartphone (Android och iPhone) som på surfplattor och vanliga datorer.

Om du använder en iPhone kan du även lägga till den på din hemskärm för ännu enklare åtkomst.

Konton för alla medlemmar

Alla medlemmar har sitt personliga konto där du kan logga in och uppdatera dina kontaktuppgifter.

Du kan känna dig säker när du loggar in och ut. All trafik på medlemssidorna är krypterad med samma teknik (SSL) som t.ex. banker, Facebook och Google använder.

Nominering och omröstning

I samband med den återkommande Riksstämman kan medlemmar nominera och rösta på delegater. Den funktionen användes för första gången inför Riksstämman i juni 2012.

Alla körer har en egen sida – hjälp oss att få in bilder

körsidan kan du söka och filtrera bland alla körer som är anslutna till Sveriges Körförbund. Varje kör har dessutom sin egen sida som köradministratören kan redigera helt själv.

Just nu saknar vi många bilder på körerna. Lägg gärna upp en bild på din egen körs sida. Men tänk på att det måste vara en bild du tagit själv eller fått tillstånd att använda för det ändamålet.