Nordic Soundscapes 2019

Välkommen till höstens stora kör-kickoff, 7-8 september 2019

Kickstarta hösten med en inspirerande folkmusikhelg i vackra Edsåsdalen. Lördag dag sjunger vi folkmusik i stämmor tillsammans med workshopledarna. På kvällen är det konsertkväll med körpub och öppen scen. På söndagen fortsätter vi sjunga och kl 14.00 avslutas stämman med en gemensam konsert i Undersåkers kyrka.

Årets workshopledare:

Lena Willemark
Legendariska artisten Lena Willemark har kommit att bli en centralgestalt inom den svenska folkmusiken och en banbrytande genreöverskridande sångerska. Hon har tagit emot fem Grammisar, är ledamot av Kungl. Musikaliska Akademien samt Riksspelman.

Eva och Lisa Lestander (från Kraja)
Kraja är ett av de mest framgångsrika svenska folkmusikbanden på den internationella musikscenen. Två av medlemmarna ur sånggruppen kommer att lära ut repertoar och stämmor samt hur man tekniskt och stilistiskt sjunger folksång.

Stämman håller till på STF Edsåsdalens fjällstation Köjagården som tagit fram ett bra paket för deltagare, både för övernattning och för mat. Detta bokar och betalar du själv via edsasdalen.se/boende-korstamma

Kostnad för att vara med på körstämman är 350 kr. Är du medlem i Sveriges körförbund kostar det 250 kr. Begränsat antal platser.
Anmäl dig här!

Frågor besvaras av Per Wiklander, per.wiklander@sverigeskorforbund.se.

Välkommen till en helg fylld av sång och musik!

Lena WillemarkEva och Lisa Lestander

Film från Soundscapes

Här kan du se film från festivalen. Obs! Du måste klicka två gånger!

Starta körhösten med folkmusikhelg i vackra Jämtland!

Natursköna Edsåsdalen i Jämtland är platsen för en riktigt inspirerande och härlig folkmusikhelg. Åk själv, ta med en vän eller ta med hela kören!
Datumen är 8-9 september 2018.

Tillsammans med Anders Nyberg och Kerstin Sonnbäck sjunger vi folkmusik i stämmor. Alla som är sångsugna kan vara med, medlem i en kör eller inte.

Anders Nyberg är en av ledarna

Kerstin Sonnbäck

På lördagens kväll är det körpub, öppen scen och konsert med bland andra Bengan Jansson och Per Gudmundson.

På söndagen kl 15.00 avslutas stämman med en konsert i Undersåkers kyrka.

Stämman håller till på STF Edsåsdalens fjällstation Köjagården som tagit fram ett bra paket för deltagare, både för övernattning och för mat. Detta bokar du själv via boka@edsasdalen.se, Telefon: 0647-33200 (vardagar mellan 10-15).

Boka paketet online på edsasdalen.se/boende-korstamma

Begränsat antal platser, anmäl dig idag här!

Frågor besvaras av Per Wiklander, per.wiklander@sverigeskorforbund.se. Välkommen till en helg fylld av sång och musik!

Hitta din folkmusiksjäl på Nordic Soundscapes

Kanske är det Nordens vackrast belägna körstämma? Nordic Soundscapes äger rum den 29/9-1/10 i den natursköna Edsåsdalen, nära Åre i Jämtland. Här blir det workshops, konserter, öppen scen, after-choir och annat spännande som leds av några av Sveriges bästa musiker och pedagoger.

Alla sångsugna kan vara med, oavsett om man är medlem i en kör eller inte.

– Jag är så stolt att kunna presentera Emma Härdelin, Kjell-Erik Eriksson, Helen Olofssson och Kerstin Sonnbäck som workshopledare i körstämman. De är alla fantastiska och har lång erfarenhet av körsång och folkmusik. Det kommer bli en oförglömlig helg”, säger Per Wiklander som är ansvarig för körstämman.

På fredagens eftermiddag finns möjlighet att boka enskilda sånglektioner med Helen Olofsson.

Lördagkvällen bjuder på konserter med bland annat Triakel och medverkande workshopsledare.

Stämman avslutas på söndagen med en egen konsert på̊ Åre torg i samband med Åre höstmarknad som pågar samma helg. Då finns det även tid för att hinna med en sväng på̊ marknaden.

Om stämman
Datum: 29/9-1/10
Plats: Stämman håller till på̊ STF Edsåsdalens Fjällstation Köjagården, som tagit fram ett bra paket för deltagare, både för övernattning och för mat. Detta bokar du själv via boka@edsasdalen.se, 0647-33 200 eller på www.edsasdalen.se/boende-korstamma.
Pris: Kostnad för att vara med på̊ körstämman är 350 kr. Är du medlem i Sveriges Körförbund kostar det 250 kr.
Mer information: på̊ nordicsoundscapes.se/korstamma
Frågor besvaras av Per Wiklander, per.wiklander@sverigeskorforbund.se.
Anmälan: Begränsat antal platser, anmäl dig här:

Välkommen!

Bildtext: Folkmusikgruppen Triakel medverkar såväl som workshopledare som på lördagens konsert.

Foto: Karin Alfredsson

Nordic Soundscapes - körfestival i höst

Kickstarta körhösten med en folkmusikhelg. Nordic Soundscapes äger rum i vackra Edsåsdalen 29:e september till 1:a oktober. Det blir workshops, konserter, öppen scen, after-choir med mera, ledda av några av Sveriges bästa musiker och pedagoger. Alla sångsugna kan vara med, körmedlem eller inte. På lördagens kväll blir det konserter med bland annat Triakel och medverkande workshopsledare. På söndagen avslutas stämman med en konsert på Åre torg i samband med Åre Höstmarknad.

Stämman håller till på Hotell Köjagården som tagit fram ett bra erbjudande för deltagare, både för övernattning och för mat. Detta bokar du själv via boka@edsasdalen.se, Telefon: 0647-33200 (vardagar mellan 10-15). Ange koden ”Körstämma2017”

Kostnad för att vara med på stämman är 350 kr. Är du medlem i Sveriges Körförbund kostar det 250 kr.

Mer information: nordicsoundscapes.se
Anmäl dig här!

Foto: Thomas Höglund

Nordic Soundscapes 2019

Kickstarta hösten med en inspirerande folkmusikhelg i vackra Edsåsdalen!

Körer i Jämtlands län

Körsortera i fallande ordning Plats Typ av kör Hemsida