Praktisk information

När: 27-29 maj 2016.

Var: Stockholm, Skeppsholmen samt Kungsträdgården.

Priser: 575 kronor för Sveriges Körförbunds medlemmar, 800 kronor för andra deltagare. Avslutningskonserten med Gustaf Sjökvists kammarkör kostar 90 kronor för festivaldeltagare, 180 kronor för övriga.

I festivalprogrammet: Storkörssång, kända dirigenter och artister, konserter och workshops med fokus på exempelvis gospel, folkmusik, åldrande röster, mans- respektive kvinnosång, röstplacering och tonbildning.

Körmaraton: Klockan 21.00 på lördagen den 28 maj startar en körmaraton i Eric Ericsonhallen. Deltagande körer får 15 minuters sångtid vardera och får själva sätta ihop sitt program helt fritt. Information kommer inom kort om hur anmälan går till.

Avslutningskonsert: Klockan 15.00 på söndagen avslutas festivalen med en konsert med Gustaf Sjökvists kammarör. Biljetter säljes från 14.00 vid entrén. Observera att biljett inte ingår i festivalpasset. Däremot är priset kraftigt rabatterat för festivaldeltagare (se ovan).

Förslag på boenden: Som medlem i Sveriges Körförbund har du en mycket förmånlig specialrabatt hos samarbetspartnern Nordic Choice Hotels. Rabatten är på 20 procent på hotell i en rad olika prisklasser och gäller samtliga Clarion Hotel, Clarion Collection, Quality Hotel och Comfort Hotel. Frukost ingår alltid. Avbokning kan ske fram till klockan 16.00 på ankomstdagen. Boka gärna tidigt för att få ett extra bra pris.

Logi bokas genom att ringa eller maila till Nordic Choice Hotels kundservice: 0771–666 700 eller booking@choice.se. Vid bokning måste medlemskap i Sveriges Körförbund uppges för att få rabatt.

För gruppbokning, nio rum eller fler, boka via 0771–162 000 eller groups@choice.se. Uppge Sveriges Körförbund så får du ett fast och rabatterat pris.

Andra hotell: Fler hotell hittar du exempelvis via www.booking.com eller www.hotellstockholm.com.