Anslagstavlan

Anslagstavlan är öppen för dig som söker kontakt med någon kör, som sångare, dirigent eller arrangör, eller söker samarbete, har frågor om repertoar och inspelningar, festivaler och liknande. Anslagstavlan är öppen för alla körsångare, både inom förbundet och de som inte är medlemmar. Vi publicerar däremot inte rena reklamerbjudanden.

Längst ner på sidan finns ett formulär där du kan skriva ditt meddelande. Meddelandet granskas innan det publiceras. Vi förbehåller oss rätten att eventuellt redigera texten för att den skall bli tydligare. Om du anger ett distrikt så kommer meddelandet även att publiceras på distriktssidan.

Glöm inte att skriva någon form av kontaktadress. Vi får in en hel del inlägg som inte har någon avsändare och då kan vi tyvärr inte publicera dem (den som läser har ju ingen att höra av sig till).

Kammarkören Musikaliska söker sångare i höst!

Stockholms län

Kammarkören Musikaliska söker sångare i höst!

KKM är en väletablerad ensemble som kännetecknas av genuin sångglädje. Nu rekryterar vi nya sångare till hösten, i första hand tenor 2 och bas 2.

Under ledning av vår nya körledare Pär Fridberg väntar spännande utmaningar, bl a en höstkonsert med Franskt tema, där vi framför verk som:
Debussy: Trois chansons
Ravel: Trois chansons
Poulenc: Sept chansons, Sécheresses, Figure Humaine
Duruflé: Quatre motets sur des thèmes grégoriens
Fauré Cantique de Jean Racine

Vi repeterar på måndagar kl 18.30 – 21.30 i Franska Skolan, med start den 27 augusti.
Provsjungningar äger rum den 20/8 fr kl 18.00.
Intresseanmälan: http://www.kammarkorenmusikaliska.se/kontakt/provsjungning-32462508.

Vi vill bli fler!

Stockholms län

Vi är en liten fyrstämmigt kör som välkomnar fler i alla stämmor. För närvarande är vi 11 personer som repeterar i Kristofferskolan vid Brommaplan på onsdagar kl 19 - 21. Vi sjunger gärna klassisk körmusik men är också pigga på nytt.
Kom och prova på att sjunga med oss!
Kontakta oss gärna på
Malaroarnas_kammarkor@yahoogroups.com

Körledare sökes!

Stockholms län

Vi är en liten blandad tre- ibland fyrstämmig kör som står utan ledare till hösten. För närvarande är vi 11 personer men vi satsar på att bli fler. Vi gillar klassisk körmusik men är också pigga på nytt. Vi övar i Kristofferskolan vid Brommaplan på onsdagar kl 19 - 21.
Välkommen att kontakta oss på malaroarnas_kammakor@yahoogroups.com

Körledare till Åkersberga Kammarkör

Stockholms län

Åkersberga kammarkör som i höst firar 45 år söker en ny körledare från januari 2019.

Vi övar tisdagkvällar i Säbykyrkan i Åkersberga. Repertoaren består bla av klassisk körlyrik, visor mm och vi har gjort både smått och stort. Mer information finns på vår hemsida:
Välkommen att hör av dig!
tuula.elf@hotmail.com eller 076 117 90 17

Adolf Fredriks Madrigalkör söker 2:a sopraner och basar

Stockholms län

Adolf Fredriks Madrigalkör söker 2:a sopraner och basar med bra notläsnings-och körvana.

Vi är en liten kör med raska pensionärer under Espen Myklebust Olsens ledning.
Kören repeterar onsdagar 14,30-17 i Swedenborgs minneskyrka Tegnérlunden 7 från 22/8.
Vi bildades 1965 under Christian Ljunggrens ledning och ingår i en ideell förening med Nicolai kammarkör. I kören finns en stark social gemenskap då vi sjungit ihop i många år.
Vi vill gärna dela denna gemenskap med dig!
För mer info ring Göran Reitberger på 070 5738385 eller Gunnar Ermedahl på 070 5826428.

Datakatalogisering av notsamling

Bland annat undertecknad är utsedd att sköta Orsa kyrkokörs notsamling. Kören har en stor mängd noter. Vi har dem förtecknade i tre liggare. Noterna förvaras i ett antal skåp i nummerordning. Vi står nu i begrepp att överge det gamla systemet och övergå till ett datoriserat system med flera sökmöjligheter och bättre ordning och tillgänglighet.
Det finns ju digitala system hos de stora institutionerna såsom Statens musiksamlingar men vi tänker oss ett relativt enkelt och lätthanterligt system anpassat efter vår verksamhet.
Finns det någon som känner till något datasystem som vi kan ha nytta av?
Karl-Arne Sandvik
Orsa kyrkokör
kasandvik@tele2.se
mob. 0706682124

Kör sökes till bröllop den 25 augusti

Lördagen den 25 augusti gifter vi oss på vackra Artipelag i Stockholm skärgård.

Som kronan på dagen är vår stora önskan (och vår 6-åriga sons ursprungsidé) att få gå in (och ut) till (från) vigselakten (som, om vädret tillåter, sker utomhus) till en kör som framför Rövarsången (Ronja Rövardotter).

Detta mäktiga (och möjligen, i sammanhanget, lite märkliga) stycke betyder väldigt mycket för oss.

Håller tummar och tår att någon av er alla kompetenta körer känner sig hugade, vill anta utmaningen och hjälpa oss att skapa en minnesvärd dag. (Alternativt ge oss förslag på någon/några att kontakta).

Tack snälla på förhand!
Caroline & Thomas
Csdahlbom@gmail.com

Noter?

Östergötlands län

Hej. Jag söker noter till ett verk, som jag var med om att sjunga för ca 40 år sedan. Det är ett verk i 6 satser av en tonsättare som (tror jag ) heter Leif Turesson.
Verket heter "Stad".

Någon som har tips om var kan få tag på dessa noter?

Hälsningar
lars@gollvik.se
(Motala Kammarkör)

Körledare sökes

Körledare sökes!

Vi är en nystartad liten kör i Vällingby/Stockholm som söker en körledare från och med höstterminen 2018. Vi repar en gång i veckan och vill mest (men inte bara) sjunga poplåtar. Tveka inte att höra av dig till emma.christina.johnson@gmail.com om du tror att det kan vara något för dig!

Körledare till Knivsta Kammarkör

Uppsala län

Francesco Acquista har lett Knivsta Kammarkör till en hög musikalisk nivå och går nu vidare till nya utmaningar. Vi söker en efterträdare inför hösten. Du som söker har både utbildning och erfarenhet av att leda kör, har ett gott nätverk och vill utveckla kören vidare musikaliskt.
*Vi har en bred repertoar av klassisk profan och sakral musik
*Vi är en blandad kör med 30 körsångare och repeterar måndagar i Knivsta.
*Vi har erfarenhet av samarbete med andra körer och orkestrar, vid större verk.
*Vi vill fortsätta att sjunga på en hög musikalisk nivå.
Kontakta vår ordförande Camilla Sandenskog 070-6926130 camillasandenskog@hotmail.com
Läs mer på www.knivstakammarkor.se

Chorus Celeste söker sopraner och tenorer!

Stockholms län

Vi erbjuder roliga och utmanande repetitioner med blandad repertoar där fokus ligger på den klassiska musiken. Chorus Celeste präglas av trevlig social gemenskap och god stämning.

Vi ser helst att du har basala notkunskaper och lite erfarenhet av att sjunga i kör från tidigare.

Kören repeterar på tisdagar 19.00 - 21.15 i Stuvstakyrkan.

Under den kommande höstterminen sjunger kören på 2 gudstjänster, samt en musikandakt under allhelgonahelgen där vi planerar att sjunga Faurés requiem.

Vill sjunga med oss antigen för en längre period?
Tycker du att Faurés requiem är den vackrste musiken och kan tänka dig vara med bara för en kortare period?

… Välkommen att höra av dig till mail@espenmo.com !

Sjung i kör - en sommarkurs för vuxna! Falun 28/6-1/7.

Dalarnas län

Vill du gå en intensivkurs i körsång?
Vill du utveckla och stärka din röst?
Vill du utforska och träna sceniska uttryck?

Välkommen till en kurs som innehåller allt ovanstående – och mer därtill! Under fyra dagar sjunger vi nya och gamla låtar, från pop till folkmusik, i nyskrivna arrangemang, utmanas och utvecklas i sångteknik och samsång kombinerat med ett fokus på sceniskt uttryck.

Vi lär ut allt på gehör och oavsett om du är nybörjare eller van körsångare kommer det finnas något spännande och utmanande för dig! Vi sjunger av lust och glädje vilket genomsyrar både kursdagarna och den avslutande konserten!

Mer info: www.sangfabriken.nu/sommarkurs, info.sangfabriken@gmail.com
Välkommen! Hanna Meens-Eriksson och Sara Montelius

Det skulle vara FANTASTISKT med en kör i TV-programmet Talang!

Hej,

TV-programmet Talang kommer tillbaka i TV4 och vi är nu på jakt efter deltagande akter!
Vi drömmer om att få med härlig körsång och efter att precis ha tittat på första avsnittet av Britain´s Got Talent där två grymma körer (B Positive och DMU Gospel Choir) visades så har jakten startat på riktigt.
Vi spelar in våra auditions i oktober, men vill gärna starta en förutsättningslös kontakt redan nu, så hör gärna av er till oss på talang@fremantlemedia.se så berättar vi mer!

Tack på förhand!

Vänliga hälsningar, Talangredaktionen

Kör sökes

Uppsala län

Hej!

Jag söker en kör/vokalgrupp att leda som vill sjunga musik i vistradition eller sakral repertoar. Jag har en bakgrund som pianist och sångerska och har nu under de senaste åren börjat intressera mig för körledning. Tveka inte att höra av er, jag längtar efter en kör att samarbeta med!

Nina Hamrén
nina_hamren@hotmail.com

Manskören Sångsällskapet DS söker dirigent

Vi är drygt tjugo sångare som vill fortsätta att utveckla vår sång – vår klang och vår repertoar. Syftet är att ge sångarna och publiken nya upplevelser, att utveckla sångarnas musikaliska förmåga och tänja på gränserna för vad kören kan åstadkomma. Och samtidigt vill vi förstås vårda manskörstraditionen. Vi söker nu en dirigent som vill leda och inspirera oss i detta arbete med start i augusti 2018. Vi repeterar varje tisdag I Templet (en underbar musiklokal) på Östermalmsgatan i Stockholm och gör tre till fyra konserter per temin. Läs mer på vår hemsida: sångsällskapetds.se

Välkommen att kontakta oss! johan.akerblom@telia.com, 0733 031 888

Birkakören Stockholm söker ny körledare

Stockholms län

Vår energiska körledare flyttar från Stockholm till sommaren, varför vi nu söker en ny musikalisk ledare som vill fortsätta utveckla vår kör. Vi är en blandad kör med 45 medlemmar som framfört en rad olika körverk genom åren. Vi samarbetar gärna med olika solister, musikensembler, orkestrar och andra körer.
På vår webbplats finns mer information http://www.birkakorenstockholm.se/
Vi repeterar onsdagskvällar på Timmermansgården på söder(Stockholm).
Då hösten kommer att fyllas av repetitioner av Mozarts Requiem inför vår medverkan i konsert 8-11 november i Budapest, hoppas vi kunna välkomna en ny körledare till terminsstarten i augusti.
Välkommen med intresseanmälan !
Birgitta Bokeson Lagerqvist birgitta@bokesonlagerqvist.se
ordf.

Manskören Harmoni Ystad - Samverkan MuseScore

Skåne län

Sedan snart 2 år använder vi MuseScore för att effektivare kunna öva våra stämmor hemma med hjälp av datorn. Önskar komma i kontakt med andra manskörer som börjat göra detsamma för att öka kvalitet genom effektivare inlärning. Utbyte av framtagna partitur, utöver mer kontakt med andra manskörer, är det vi i första hand ser som möjligt.
Ole Böttern
Mobil 0707307758
obottern@gmail.com

Liten renässanskör i Göteborg söker sångare

Västra Götalands län

Vi är några sångare som sjunger renässansmusik hemma hos varandra, utan körledare.
Vi hjälps åt att leda, var och en tränar in stämmorna själv.
Vi är just nu alt, tenor och bas, och vi söker 2 sopraner och 1 alt till.
Vi sjunger små trevliga sånger, inga större verk. Om det blir många intresserade kan vi ordna en lokal.

Hör av er till Ingela Linderå, 031-210631, 073-8019271
e-post: aliceingela@yahoo.se

SKÄRHOLMSKÖREN

Skärholmskören söker ny körledare from Höstterminen 2018

Vi är en 4-stämmig profan kör från 1974 och sjunger det mesta så som olika visor, Bellman, Hasse o Tage, Robert Broberg, Povel Ramel, Klinga mina klockor mm mm mm . Vi har en hemsida www.skarholmskoren.se
där du kan hitta kontakter till oss . Tveka inte inte att höra av dig, vi väntar på just dig!
Vi repeterar på onsdagar kl.19-21 i Mikaelikyrkan Skärholmen C (vid Busstorget) och P-garaget 5 tim. p-skiva och alldeles nära T-Banans bakre uppgång.

VÄLKOMMEN

Blandad kör (barn i sopran/alt) män i tenor bas

Hej,
Undrar om det finns någon kör i Stockholm med barn i sopran / alt och män i bas och tenor.

Är själv bas - men min välsjungande dotter (11 år) är sopran.

Funderade på om det gick att sjunga i kör tillsammans .... men vet inte om finns kör med sådan besättning i Stockholm?
(oloferiklindberg@gmail.com)

Skriv ett meddelande på Anslagstavlan

Anslaget kommer att visas på den allmänna anslagstavlan. Om det även ska visas på en specifik distriktssida, ange det här.
Publiceringsdatum (Obligatorisk)
Ange en tidsperiod då du vill att ditt anslag ska vara publicerat. Tidsperioden får vara max 3 månader. Om "slutdatum" lämnas tomt används endast startdatum.
E.g., 2018-06-19

• Inga HTML-taggar tillåtna.
  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt till länkar.
  • Rader och stycken bryts automatiskt.

Vertikala flikar