Anslagstavlan

Anslagstavlan är öppen för dig som söker kontakt med någon kör, som sångare, dirigent eller arrangör, eller söker samarbete, har frågor om repertoar och inspelningar, festivaler och liknande. Anslagstavlan är öppen för alla körsångare, både inom förbundet och de som inte är medlemmar. Vi publicerar däremot inte rena reklamerbjudanden och kommersiella annonser. Vill man annonsera i någon av våra kanaler - tidningen Körsång, vår hemsida och våra digitala nyhetsbrev går det bra att kontakta kansliet.

Längst ner på sidan finns ett formulär där du kan skriva ditt meddelande. Meddelandet granskas innan det publiceras. Vi förbehåller oss rätten att eventuellt redigera texten för att den skall bli tydligare. Om du anger ett distrikt så kommer meddelandet även att publiceras på distriktssidan.

Glöm inte att skriva någon form av kontaktadress. Vi får in en hel del inlägg som inte har någon avsändare och då kan vi tyvärr inte publicera dem (den som läser har ju ingen att höra av sig till).

BLANKA Varberg Choir Festival nu pausad till 27-28 maj 2022

Hallands län

Så tråkigt att behöva gå ut med denna information ytterligare en gång.
Men med den vändning som smittan tagit med förnyad kraft såg vi ingen annan möjlighet. BLANKAs styrelse har därför beslutat ställa in 2021 år BLANKA Varberg Choir Festival och skjuta hela evenemanget ytterligare ett år framåt - till den 27-28 maj 2022.
Vi behåller upplägg, repertoar, arrangemang och hoppas givetvis att solister och övriga medverkande också kommer. Viktigast av allt är att körerna håller ut och ser fram emot att delta 2022! Då tror vi på en härlig festival igen! Läs mer på vår hemsida www.varbergchoirfestival.se och detaljinformation i nyhetsbrevet där.

Kör sökes för Digitalt Företagsevent

Stockholms län

Vi sitter i dagsläget och planer för December där vi kommer ha diverse olika digitala nedslag för våra anställda. För två av dessa nedslag söker vi körer som kan uppträda digitalt. Mer information nedan:

Event 1. Luciatåg den 11e (i och med att Lucia i år är på en Söndag har vi valt att ta det Fredagen innan). Potentiellt kommer vi vilja sända från våra lokaler vid Medborgarplatsen.
Event 2. Vi vill avsluta året med en holiday konsert den 18e som ska kännas lite stämningsful för de anställda

- Vi är ett internationellt företag så ser gärna sång på Engelska, alt. orginalspråk
- Vi representerar många kulturer och vill hålla musiken relativt o-religös
- Eventen ska sändas live - teknik finns

Tack! viktoria.anselm@dice.se

NOVAH Gospelkör söker ny körledare/pianist

Blekinge län

Vi är en fristående SAA-kör i Sölvesborg med 20 aktiva medlemmar, 17 sångare och ett kompband. Som körledare blir du vår musikaliska ledare, du planerar repertoar, repetitioner och konserter. Styrelsen bokar konserttillfällen, alltid i samråd med körledaren. Vår förhoppning är att du också kan vara körens pianist och kapellmästare. För att vi ska trivas tillsammans, vill vi att du har erfarenhet av och är väl insatt i modern gospel. Vi önskar att du leder oss på ett positivt och energirikt sätt, att du är noggrann att slutresultatet blir bra och att du inte har något emot att nöta in stämmor tills allt sitter. Är du intresserad, kontakta gärna körens styrelseordförande Viktoria Unosson på viktoria.unosson@telia.com eller 0705-19 26 47.

Körledare söker kör

Hallands län

Finns det någon kör I Varberg med omnejd som söker en körledare?
Nu återvänder jag till mina hemtrakter och söker nytt uppdrag inom min profession som sång-& körpedagog. Jag jobbar med alla åldrar.
Mitt engagemang för att utveckla körsången finns samlat under begreppet Scenisk kör! Kika gärna in på min hemsida: www.resonans.nu
Där finns kontaktuppgifter och information om mig och min verksamhet.
Ing-Mari Janzon, 070-2912910

Barbershopkören Harmony Bells söker sångerskor

Stockholms län

På grund av pandemin har vi under vårterminen repat via Zoom. Nu kan vi äntligen ses och repetera tillsammans inomhus igen. Naturligtvis med alla rekommendationer i åtanke.
Reptiden är 1,5 timme istället för ordinarie 3 timmar.
Vi repar i stora lokaler på Brunnsgatan 26 i Stockholm City på onsdagar kl 19:00-20:30 (ord tid 18:00-21:00).

I dag är vi 21 kvinnor som älskar att sjunga tillsammans. Men vi vill bli fler och hoppas att du vill bli en av oss! Hör i så fall av dig till dirigent@harmonybells.se där du får all information om hur och när.

Vi hälsar dig välkommen till en kör med mycket skratt, omtanke och sångglädje.

Hemsida: www.harmonybells.se
Facebook: @HarmonyBells

Altar sökes till kvinnlig vokalensemble i Gävle

Gävleborgs län

Ad Astra är en vokalensemble bestående av 16 vuxna tjejer. Den lilla kören tillhör Hille församling i norra Gävle. Vi sjunger relativt avancerad klassisk repertoar. Under vårterminen 2021 kommer vi att sjunga flera egna konserter samt på några Gudstjänster. Vi söker två andraaltar.
Välkommen att höra av dig till körledare Olle Sköld 0708-57 70 16 olle.skold@telia.com

Essinge kammarkör söker tenorer och en 2:a bas

Stockholms län

Du är gärna mellan 25 och 60 år, med grundläggande notkunskaper och körerfarenhet sedan tidigare. Välkommen att prova på en repetition, eller provsjunga direkt!

Vi repeterar onsdagar kl 18.45-21.15 i en rymlig lokal med goda vädringsmöjligheter i Essinge församlingshem, Stora Essingen.

Mejladress: espen.myklebust.olsen@svenskakyrkan.se

Läs mer om kören: www.essingekammarkor.se

BLANKA Varberg Choir Festival pausad till 14-15 maj 2021

Hallands län

Vi trycker på pausknappen! Förberedelserna för 2020 års körfestival i Varberg hade givetvis kommit långt, men på grund av Corona-pandemin måste vi också som så många andra ställa in. Vi hälsar alla deltagande körer välkomna 14-15 maj 2021! Samma repertoar och samma upplägg! Låt oss TILLSAMMANS se fram emot ljusare tider!

Styrelsen för BLANKA Varberg Choir Festival
www.varbergchoirfestival.se
info@varbergchoirfestival.se

Skriv ett meddelande på Anslagstavlan

Anslaget kommer att visas på den allmänna anslagstavlan. Om det även ska visas på en specifik distriktssida, ange det här.
Publiceringsdatum (Obligatorisk)
Ange en tidsperiod då du vill att ditt anslag ska vara publicerat. Tidsperioden får vara max 3 månader. Om "slutdatum" lämnas tomt används endast startdatum.
E.g., 2020-12-01

• Inga HTML-taggar tillåtna.
  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt till länkar.
  • Rader och stycken bryts automatiskt.

Vertikala flikar