Anslagstavlan

Anslagstavlan är öppen för dig som söker kontakt med någon kör, som sångare, dirigent eller arrangör, eller söker samarbete, har frågor om repertoar och inspelningar, festivaler och liknande. Anslagstavlan är öppen för alla körsångare, både inom förbundet och de som inte är medlemmar. Vi publicerar däremot inte rena reklamerbjudanden.

Längst ner på sidan finns ett formulär där du kan skriva ditt meddelande. Meddelandet granskas innan det publiceras. Vi förbehåller oss rätten att eventuellt redigera texten för att den skall bli tydligare. Om du anger ett distrikt så kommer meddelandet även att publiceras på distriktssidan.

Glöm inte att skriva någon form av kontaktadress. Vi får in en hel del inlägg som inte har någon avsändare och då kan vi tyvärr inte publicera dem (den som läser har ju ingen att höra av sig till).

Kören Corus Acusticus söker nya medlemmar!

Västra Götalands län

Gillar du att sjunga, umgås och ha kul med andra? Vill du bli bättre på sångteknik och stämmor? Vi är kören som söker dig!

Den 5 februari tar studentkören Corus Acusticus in nya medlemmar till våra mysiga onsdagsrep! Ansök om en tid för enkel provsjungning genom att maila corus@saks.gu.se och skriv om du är Sopran, Alt, Tenor eller Bas. Mer info om vår kör finns på vår Facebooksida @corusacusticus.

Obs! Du måste inte vara student men vid många sökande har studenter förtur. De olika stämmornas behov styr vilka vi kallar till den 5 februari.

Varmt välkommen!

Inspirationsdag för körsångare i klassisk sång på Kulturama i Stockholm!

Stockholms län

Unna dig eller din kör en heldag för körsångare och solister att fördjupa sig i och utveckla sin egen röst!
Lör 8 feb 10:30-15:00
Pris från 160kr

Detta ingår
Masterclass: Utveckla din solistiska röst med Birgitta Larsson & pianist Henrik Löwenmark
Workshop: Rösten och det sceniska uttrycket med Ann-Sofie Andersson

I masterclassen kan du vara aktiv deltagande sångare (begränsat antal platser) eller
åskådare. Vi arbetar med repertoar inom den klassiska genren.
Medtag noter på det du vill sjunga.

För mer info: maila helene.franzen@kulturama.se

www.kulturama.se/evenemang

Årsta Scenfolks kör söker sångare

Stockholms län

Vi är ett gäng, både tjejer och killar i olika åldrar, som gillar att sjunga. Vi håller till i Årsta.
Om du vill vara med hör gärna av dig till
Gitte Furch, b.furch@hotmail.com eller mobil 0736725677.

Sjung James Bond med Stockholms Filmkör!

Stockholms län

Stockholms Filmkör söker fler sångare till vår James Bond-konsert i maj. Vi letar främst efter basar och tenorer, men välkomnar alla stämmor. Kör- och notvana är önskvärd.

Vi söker också musiker - blås, stråk, elgitarr, elbas, trummor, piano - alla är välkomna.

Terminsavgift: 400 kr.

Info och anmälan: Daniel Bergström, tel 073 - 500 52 69, info@theprod.se

Gothia Concentus-kören söker sångare alla stämmor omgående

Västra Götalands län

Årets tema är "Tecknat och animerat" . Vi sjunger filmmusik och data/tvspelsmusik LIVE. Upplev glädjen att sjunga Shrek, Lejonkungen, Land before time, World of Warcraft m flera, med stor symfoniorkester.
Vi är 25 vana sångare men vill bli många fler. God körvana och notläsning krävs då repertoaren är på högre nivå. Repetitioner sker på Vasagatan i Göteborg, varannan måndag med start den 27/1 kl. 18:30.
Vår körledare är Micke Carlsson.

Missade du tillfället i fjol? Här får du en ny chans.
Anmälan till: provsjungning@gothiaconcentus.se

Allmänna Sången Visby söker sångare

Gotlands län

Du
Sopran/alt/bas/tenor som vill sjunga och utvecklas tillsammans med oss.

Finnes
En kör med bra stämning och hög ambition där du får sjunga under professionell ledning med andra engagerade körsångare och medverka i högklassiga konserter samt bidra till ett rikare kulturliv på Gotland. Låter det spännande? Kom till vår öppna repetition den 20 januari i Solbergaskolans aula, kl 18:30. Har du inte möjlighet att delta men är intresserad får du gärna kontakta körledare Mats Hallberg på matshallberg@me.com.

Läs mer om oss på http://www.allmannasangenvisby.se/

Öppet rep för herrstämmor i Triangelkören

Stockholms län

Är du tenor eller bas, intresserad av att sjunga i kör och nyfiken på Triangelkören?
Vi repeterar på torsdagskvällar kl 18.30-21.00 i Löjtnantsgårdens lokaler på
Starrängsringen 37 på Östermalm (T-bana: Stadion), under ledning av Tony Margeta.

I början av terminen håller vi de första repen öppna för de som vill provsjunga. Den 23e och 30e januari får du som sjunger i herrstämmor en chans att känna in stämningen och gruppen, prova dina stämband och fika med oss.

Om du är intresserad, är du välkommen att höra av dig och föranmäla dig till oss på info@triangelkoren.se! Då berättar vi mer om vilka vi är och hur formen för provsjungningen ser ut. Läs mer om hur man blir medlem och om kören på http://www.triangelkoren.se/koren/.

Mälaröarnas Kammarkör söker nya medlemmar!

Stockholms län

Vi är en liten fyrstämmig kör som företrädesvis sjunger ur den klassiska repertoaren. Viss kör och notläsningsvana krävs för att hänga med i tempot men viktigast är engagemang och sångglädje! Vi kommer att ha öppna repetitioner då det går bra att komma och prova på att sjunga med oss nu i januari onsdag 22/1 samt onsdag 29/1. Om du sedan önskar vara med i kören får du göra en mindre provsjungning för vår körledare. Det är enklast att komma in i gänget så här i början av året då vi sätter igång med ny repertoar men vi välkomnar nya medlemmar när som helst under terminen. Vi repeterar på Kristofferskolan på onsdagar kl. 19-21, T-bana: Brommaplan. Hör gärna av dig till oss via mail: malaroarnas_kammarkor@yahoogroups.com

Lilla Kören tillsammans med förra årets Barn- och Ungdomskörledare Pelle Olofson söker nya körmedlemmar!

Stockholms län

Letar du efter en kör som utmanas ständigt av sin körledare och som har flera roliga projekt på gång? Då är detta en kör för dig, visöker nu nya körmedlemmar till vår fantastiska kör. I år firar Lilla Kören 15 år och detta ska vi inte bara fira med en dunderfest och jubileumskonsert, utan vi ska även iväg till S:t Petersburg och tävla i en körtävling där endast Grand Prix-vinnare får delta.

Lilla Kören består i dagsläget av 30 sångare i åldrarna 18-35 år. Vår körledare heter Pelle Olofson och vann år 2019 priset för “Årets Barn- och Ungdomskörledare” av UNGiKÖR. Vi repar varje onsdag mellan 18:15-21:15, lokalen ligger granne med Vanadislunden. Låter vi som en kör för dig? Mejla då till wendelaswarting@hotmail.com

Linnékören söker körledare/dirigent!

Småland

Hej där!

Linnékören söker en ny dirigent, gärna med start så omgående som möjligt.

Vi är en ideell organisation som håller till på Linnéuniversitetet i Växjö och repar en gång i veckan, tisdagar kl. 19–21. Vi arbetar i projektform, vilket betyder att vi varje termin jobbar med ett nytt tema, som ska mynna ut i en konsert i slutet av terminen. Nu behöver vi bara en körledare att leda oss i detta under våren!

Som vår dirigent bär du huvudansvaret för den musikaliska delen av kören. Du är alltså ansvarig för att välja ut låtar, förse körmedlemmarna med noter och lära ut under repetitionerna.

Låter detta som något för dig? Kontakta oss på styrelse@linnekoren.se

Körledare

Hej
Vi är ett gäng, Scenfolkets kör i Årsta, som tycker om att sjunga vilket vi gjort i tre terminer. Vi söker körledare då vår körledare inte kommer att fortsätta. Både män och kvinnor i olika åldrar är välkomna att sjunga i vår kör. Vi har haft konserter i kombination med allsång men det viktigaste för oss är att sjunga. Vi har träffats en gång i veckan, 9 till 10 gånger, vår- och hösttermin. Vi sjunger i en lokal i Årsta.

Är du intresserad kontakta mig, Brigitte Furch, b.furch@hotmail.com eller 073-6725677

Sjungande kvinnor!

Stockholms län

Sveriges äldsta damkör, Kristinakören, vill bli fler!
Vi är en härlig mix av kvinnor i olika åldrar som förenas i vår kärlek till att sjunga. Vår tyngdpunkt ligger i det klassiska men vi gör också utflykter till andra genrer.
Vi söker dig som har körvana, älskar att sjunga och vill utmana dig själv och utvecklas vidare inom din sång.
Vi repeterar på onsdagar 18.30-20.50 nära Mariatorget och erbjuder dig en varm musikalisk gemenskap.
Vår dirigent heter Malin Strömdahl-Sherman och är utbildad kördirigent och sångpedagog vid Kungliga Musikhögskolan.
Läs mer om oss på www.kristinakoren.se
Datum för öppna repetitioner är 22 och 29 januari 2020. Anmäl intresse till kontakt@kristinakoren.se.

Essinge Kammarkör söker 2:a alt och 2:a bas

Stockholms län

Kören är en blandad kör med ett trettiotal körvana medlemmar med god notläsningsförmåga. Kören, som har sin hemvist i Essinge kyrka, har en bred repertoar med rot i den klassiska traditionen, och samarbetar regelbundet med duktiga musiker och orkester. Här finns utmaning för dig som gillar att sjunga solo eller i kvartett!

Våren 2019 ger vi två konserter; Monteverdis Mariavesper tillsammans med Drottningholms barockensemble d. 22 mars, och en vårkonsert med norsk och svensk körlyrik och folkmusik d. 17 maj.

Du är välkommen på en av våra repetitioner, onsdagar kl. 18.45 i Essinge kyrka.

Mer information finns på körens webbplats: www.essingekammarkor.se.

Kontakt: espen.myklebust.olsen@svenskakyrkan.se el. 076 232 72 93.

STOCKHOLM CITY VOICES söker nya sångerskor

Stockholms län

Vill du sjunga mer och har hög ambition för din musik? Vill du få nya vänner? Vill du ha superkul?
Stockholm City Voices söker nya sångerskor!!
Vi är en kvinnlig tävlingskör med ett 40-tal medlemmar som sjunger fyrstämmig a cappella på hög nivå. Förutom att vi tävlar internationellt i genren barbershop sjunger vi även rock, pop, jazz, visor och julmusik.
Vi har hög musikalisk ambition och vi älskar det vi gör. Hos Stockholm City Voices får du möjlighet att gå på djupet med röstvård, sångteknik, sound, och renhet i ackord.
Vår nästa pre-audition är fredag den 3 januari. Då träffar du vår dirigent och medlemmar ur musikkommittén. Kontakta blimedlem@stockholmcityvoices.se för att anmäla dig. Välkommen!

Körledare sökes

Stockholms län

Vi söker en körledare till Haningekören från och med Januari 2020. Vi är en blandad kör med för närvarande 15 körmedlemmar. Vi övar på Hellgrensgården i Vendelsö på tisdagar mellan kl. 19.00-21.15.

Mvh,
Torbjörn Jansson, Ordförande
mail: janssontorbjorn43@gmail.com
tel: 070 536 16 65

Körledare till företagskör sökes

Stockholms län

Vi ska starta en ny kör på vår arbesplats i Stockholm och söker en körledare till detta roliga projekt! Kören kommer vara öppen för alla nivåer, allt från nybörjare till erfarna sångare som alla älskar att sjunga.

Vi vill ha en blandad reportoar med pop/ soul/ rock/ klassiska körsånger - det vikigaste är att körledaren kan hjälpa oss hitta en bra känsla och massa sångglädje:) Engeleska är huvudspråket på bolaget, övningar kommer ske på vårt kontor varannan vecka och vi räknar med ca 20 körmedlemmar. Målet är att uppträda på olika högtider - sommarfest, julfest etc.

Vi ser så fram emot detta!!

Hör av dig så berättar vi mer: paula.thelin@hotmail.com, 0737632852

Samarbetskör sökes

Walentinakören från Helsingfors, Finland, söker kontakt med samarbetskör i Sverige, med tanke på vårt besök i Sverige våren eller hösten 2021.

Kontakt:

maria@bitonet.com

Lektor i Musikalisk gestaltning, inriktning kör

Musikhögskolan, Örebro universitet söker en lektor i Musikalisk gestaltning inriktning kör och med uppdrag som Director Musices. Sista ansökningsdag är 19 januari.

Välkommen att söka ett spännande jobb med härliga kollegor!

För frågor, kontakta prefekt, eva.georgii-hemming@oru.se

Timrå Manskör söker Körledare

Västernorrlands län

Timrå Manskör grundades 1948. Vi sjunger fyrstämmigt T+B (I / II) och därav eftersöks körledare som kan läsa partitur samt spela piano. Vid övningstillfällen tillhandahålls elektriskt piano. Utbildning och/eller erfarenhet inom området värdesätts.

Kören sjunger trad. manskörsarrangemang samt säsongsbetonad repertoar såsom Jul-, Trettonhelgs-, Valborgs-, och Nationaldagssånger. Vid dessa tillfällen uppträder vi även på inplanerade konserter. Ditt uppdrag är att leda oss i vårsångsrepertoaren.

Vi repeterar måndagar på Hagalid, Timrå, klockan 18:30-20:45.

Tjänsten tillsätts omgående enl. överenskommelse med TMK Styrelse.

Intresseanmälan: ansokan@t-m.nu eller ring (sms säkrast) tel. 0790-32 65 20

www.t-m.nu

Körutbyte Tallin

Blekinge län

Sandgrenska Manskören i Karlskrona söker kontakt med en kör i Tallin.

Vi reser dit i Juni 2020 och behöver kontakt med en kör som kan hjälpa oss arrangera en konsert i Tallin. Vi vill gärna ha ett musikaliskt utbyte också med denna kör.

Kanske någon av Körförbundets alla medlemmar kan tipsa om en bra kontakt i Tallin?

Hör av er till körledare Johanna Kraft: johanna.s.kraft@gmail.com

Körutbyte i Innsbruck, Österrike

Stockholms län

Vi söker just din kör som skulle kunna tänka sig att komma till Innsbruck, Österrike i början av December 2020 för ett kulturellt utbyte.
Tanken är att vi sjunger svenska och österrikiska sånger tillsammans i en konsert i början av December 2020 ( i Österrike) och i Juni 2021 ( i Sverige).
Vi är en blandad kör från Telfs (nära Innsbruck) och om du vill veta mer om oss kan du kolla på våran facebook-sida: https://de-de.facebook.com/ChorwerkstattTelfs

Vill du kontakta oss för mer information, kan du gärna skriva till mig
Alexia Langas, som är tolk för det här utbytet :)

alexialangas@gmail.com

Engagerad körledare till ’projektkör’ på företag

Stockholms län

Hej! Vi är ett engagerat gäng med både stor och mindre stor erfarenhet av körsång som söker en körledare till en ’projektkör’ på vårt jobb. Vi genomför arbetet inom ramen för vår kulturförening.
Vi tror att vi kommer att att ha ca 10 repetitioner under dagtid, alternativt några färre men längre repetitioner under hösten. Vi tänkte komma överens med den som ska leda kören hur upplägget bäst ser ut.
Målbilden är att kunna uppträda med något inför våra kollegor.

Låter det som ett intressant uppdrag att ta sig an? Att sprida sångglädje och bidra till en fantastisk arbetsplats? Kontakta mig Kajsa.ekehult@sbab.se eller 0708-779818

Vår arbetsplats är i Sundbyberg, Solna Business park. Lokaler finns att använda för sångrepetition.

Skriv ett meddelande på Anslagstavlan

Anslaget kommer att visas på den allmänna anslagstavlan. Om det även ska visas på en specifik distriktssida, ange det här.
Publiceringsdatum (Obligatorisk)
Ange en tidsperiod då du vill att ditt anslag ska vara publicerat. Tidsperioden får vara max 3 månader. Om "slutdatum" lämnas tomt används endast startdatum.
E.g., 2020-01-27

• Inga HTML-taggar tillåtna.
  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt till länkar.
  • Rader och stycken bryts automatiskt.

Vertikala flikar