Anslagstavlan

Anslagstavlan är öppen för dig som söker kontakt med någon kör, som sångare, dirigent eller arrangör, eller söker samarbete, har frågor om repertoar och inspelningar, festivaler och liknande. Anslagstavlan är öppen för alla körsångare, både inom förbundet och de som inte är medlemmar. Vi publicerar däremot inte rena reklamerbjudanden.

Längst ner på sidan finns ett formulär där du kan skriva ditt meddelande. Meddelandet granskas innan det publiceras. Vi förbehåller oss rätten att eventuellt redigera texten för att den skall bli tydligare. Om du anger ett distrikt så kommer meddelandet även att publiceras på distriktssidan.

Glöm inte att skriva någon form av kontaktadress. Vi får in en hel del inlägg som inte har någon avsändare och då kan vi tyvärr inte publicera dem (den som läser har ju ingen att höra av sig till).

Uppsala Musikklasser söker engagerad musiklärare med inriktning på körsång

Uppsala län

Uppsala Musikklasser söker engagerad musiklärare med inriktning på körsång
Är du utbildad körpedagog eller kördirigent och har lärarlegitimation? Längtar du efter att utveckla musikundervisningen i en skola vars själ är just musiken? Vill du arbeta på en välkänd
åk 3-9-skola med stort föräldraengagemang där alla elever har sitt musikintresse som gemensam passion? Vill du arbeta på en skola där mycket av musikundervisningen utmynnar i offentliga konserter?
Då har du just nu ett sällsynt tillfälle!

Läs mer här: https://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Lediga-jobb/Platsban...

Manskören Harmoni Ystad - Samverkan MuseScore

Skåne län

Sedan snart 2 år använder vi MuseScore för att effektivare kunna öva våra stämmor hemma med hjälp av datorn. Önskar komma i kontakt med andra manskörer som börjat göra detsamma för att öka kvalitet genom effektivare inlärning. Utbyte av framtagna partitur, utöver mer kontakt med andra manskörer, är det vi i första hand ser som möjligt.
Ole Böttern
Mobil 0707307758
obottern@gmail.com

Liten renässanskör i Göteborg söker sångare

Västra Götalands län

Vi är några sångare som sjunger renässansmusik hemma hos varandra, utan körledare.
Vi hjälps åt att leda, var och en tränar in stämmorna själv.
Vi är just nu alt, tenor och bas, och vi söker 2 sopraner och 1 alt till.
Vi sjunger små trevliga sånger, inga större verk. Om det blir många intresserade kan vi ordna en lokal.

Hör av er till Ingela Linderå, 031-210631, 073-8019271
e-post: aliceingela@yahoo.se

SKÄRHOLMSKÖREN

Skärholmskören söker ny körledare from Höstterminen 2018

Vi är en 4-stämmig profan kör från 1974 och sjunger det mesta så som olika visor, Bellman, Hasse o Tage, Robert Broberg, Povel Ramel, Klinga mina klockor mm mm mm . Vi har en hemsida www.skarholmskoren.se
där du kan hitta kontakter till oss . Tveka inte inte att höra av dig, vi väntar på just dig!
Vi repeterar på onsdagar kl.19-21 i Mikaelikyrkan Skärholmen C (vid Busstorget) och P-garaget 5 tim. p-skiva och alldeles nära T-Banans bakre uppgång.

VÄLKOMMEN

Nyköpings Kammarkör söker sångare

Södermanlands län

Nyköpings Kammarkör söker nya sångare till hösten 2018. Vi sjunger såväl profan som sakral musik. Just nu förbereder vi som bäst tre vårkonserter med titeln "Släpp sångarna loss, det är vår" med musik av P Ramel, Ellington, Gerswin, Lennon-McCartney m fl. Hösten innehåller alltid en eller två julkonserter och innan dess vanligtvis en konsert som kan ha varierat innehåll från gång till gång. Vi övar måndagar kl. 19-21.30

Vi vill bli fler och du är välkommen att förstärka vår kör på dam eller herrsidan. Kolla gärna körens hemsida www.nykopingskammarkor.org och kontakta vår dirigent Ingrid Falk, epostadress: ingridmaria.falk@gmail.com tel: 070 787 7111

Blandad kör (barn i sopran/alt) män i tenor bas

Hej,
Undrar om det finns någon kör i Stockholm med barn i sopran / alt och män i bas och tenor.

Är själv bas - men min välsjungande dotter (11 år) är sopran.

Funderade på om det gick att sjunga i kör tillsammans .... men vet inte om finns kör med sådan besättning i Stockholm?
(oloferiklindberg@gmail.com)

Stockholm A Capella söker altar som vill sjunga Rutters Requiem

Stockholms län

Vi i kören Stockholm A Capella söker fler altar. Vår kommande produktion är att framföra Rutters Requiem i oktober.

Även en bas och/eller en tenor är välkommen.

Vi repeterar på tisdagkvällar i Vasastan.

Kontakta Åsa Leander på 0733-571796 el. leander.asa@gmail.com

Titta gärna på https://www.facebook.com/StockholmACapella

Triangelkören söker ny körledare

Stockholms län

Triangelkören är en blandad kör med en blandad repertoar som består av ett fyrtiotal sångare. Just nu söker vi en körledare som kan leda oss från och med hösten 2018.

Vi övar torsdagar mellan 18:30-21:00 i Eriksdalsskolan på Södermalm i Stockholm och har 1-2 konserter per termin. En gång om året åker vi på körhelg utanför stan för sångövningar och trevlig samvaro och var eller vartannat år åker vi på körresa utomlands.

Låter det intressant? Läs mer om kören på www.triangelkoren.se och maila oss vid intresse på info@triangelkoren.se!

Chorus Celeste söker sopraner!

Stockholms län

Stuvstakyrkans församlings kyrkokör Chorus Celeste söker 2-3 nya sopraner, både första- och andrasopran är välkomna att höra av sig!

Vi ser helst att du har basala notkunskaper och lite erfarenhet av att sjunga i kör från tidigare.

Vi erbjuder roliga och utmanande repetitioner med blandad repertoar där fokus ligger på den klassiska musiken. Chorus Celeste präglas av trevlig social gemenskap och god stämning.

Kören repeterar på tisdagar 19.00 - 21.15 i Stuvstakyrkan.

Tillsammans med Stuvsta Stråk planerar vi en vårkonsert 21 april, där vi sjunger Haydns Missa brevis Sancti Joannis de Deo (Kleine Orgelmesse) och Vivaldis Gloria.

Välkommen att höra av dig till dirigenten Espen!
mail@espenmo.com

Mälarton söker sångare!

Stockholms län

Hej alla ni som älskar att sjunga men inte har hittat en kör.
Kören Mälarton finns i Bredängs kyrka på måndagar kl 19:00 . Vi är en blandad kör som trivs med varandra och behöver förstärkning i mansstämmorna. Även damer är välkomna.
Vår reportoar är blandad, lite Vivaldi, lite vårsånger osv.
Du som är intresserad, maila till Brittmariekarlsson@hotmail.com för mer info

Körledare sökes

Stockholms län

Föreningen Årsta Scenfolk vill tillsammans med medlemmar i PRO starta en kör i Årsta. Vi vill att kören ska vara öppen för alla sångintresserade, gärna sång i stämmor och en repertoar som är blandad.
Om du är intresserad ta kontakt med Gitte Furch, mejl b.furch@hotmail.com, mobil 0736-725677.

Ny i Skåne: söker nya uppdrag som dirigent!

Hej körer i Skåne!

Jag söker kör, orkester i Skåne att leda, regelbundet eller vid projektsammansättningar.
Har god erfarenhet av klassisk- och sakral-.
Jag har lett flertalet körer och orkester i Danmark.
Nu bor jag i Sverige och er interesseret i nye ordfordringer !

Tveka inte att kontakta mig om ni söker körledare eller dirigent till er kör eller ensemble!

Jag har min hemsida som er martakocon.com och email koconmarta@gmail.com

Plica Vocalis söker sångare

Stockholms län

Plica Vocalis är en fristående kammarkör med varierande repertoar och nu söker vi nya sångare! Kören leds av Niclas Bertell.
Våra körrepetitioner är onsdagar 18.30-21.15 nära Mariatorget i Stockholm. Se mera info om kören och om hur uppsjungning går till på www.plicavocalis.se och maila oss på uppsjungning@plicavocalis.se !

Liten damkör i Danderyd söker nya medlemmar

Stockholms län

Vi är en liten damkör som sjunger för att det är kul. Kören leds av My Steneby.
Vanligtvis sjunger vi i tre stämmor. En blandad repertoar.
Övningarna är på måndag kvällar.
Alla stämmor är välkomna.
För mera information ring Maria på tel. 070-668 62 63

Jag söker kör att leda/dirigera

Stockholms län

Hej Stockholmskörer eller sånggrupper!

Jag söker kör i Stockholm att leda, regelbundet eller vid projektsammansättningar.
Har god erfarenhet av sakral-, klassisk- och gospelkör, och har lett flertalet körer och finner det oerhört kul!

Jag arrangerar och skriver själv och har mycket material att arbeta med. Jag tycker mycket om att arbeta med röst, stämmor och även koreografi och scenisk teknik.

Jag kan även komma till städer utanför Stockholm för kortare projekt.

Tveka inte att kontakta mig om ni söker körledare eller dirigent till er kör!

/ Madeleine
madelen.sarah@gmail.com

Körledare till ett äldreboende

Hejsan!
Vi är gubbar och tanter som bor på ett äldreboende i Helsingborg som gärna skulle vilja starta upp en kör och behöver därför hjälp. Vid frågor mm hör av er till vår aktivitetsansvarig som heter Caroline på mail carroj_agnes85@hotmail.com

Mvh,glada pensionärer på Pålsjö parks äldreboende

Silverdalskören, Sollentuna fyller på i stämmorna, SATB

Inför stundande 50-årsjubileum fyller vi på i våra stämmor-SATB
”En röst” är vårt motto med en blandning av professionalitet och lekfullhet. Vi sjunger mycket accapella och tar stort ansvar i våra stämmor, så god notläsningförmåga och körvana är ett minimum. Vi är en fristående kör, 12-16 pers, och sjunger en blandad repetoir. Är du mer eller mindre Sollentunabaserad och vill sjunga med oss, kom förbi en måndagskväll kl.18.45-21.00 (vi repar i Kvartersgården Edsbacka), kontakta vår körledare Marie Söderberg (conductor@mariesoderberg.com). Trivs vi ihop sjunger du upp och så tar vi det därifrån. Läs och lyssna på oss på hemsidan http://www.silverdalskoren.se och kika på vår Facebooksida https://www.facebook.com/silverdalskoren\ Välkommen!

Nacka Kammarkör rekryterar

Stockholms län

Nacka Kammarkör söker nu nya medlemmar, främst två förstasopraner, men alla stämmor är välkomna att söka. Du som söker bör vara en erfaren sångare med god notläsningsförmåga. Du tycker om att sjunga olika sorters körmusik på avancerad nivå. Vi sjunger allt från gammalt till nytt, från finstämd a cappella till större verk med orkester. Vi repeterar tisdagar kl. 19-21.30 i Nacka kyrkas församlingshem. Vårterminen innehåller bland annat Bachs Johannespassion.
Du är varmt välkommen att besöka oss någon tisdag och sitta med under repetitionen. Alternativt ringer du vår dirigent, Per Rönnblom, på 08-546 06 141 eller 0708-61 75 43 eller skriver till per.ronnblom@svenskakyrkan.se. Besök gärna vår hemsida: www.nkvk.se, välj Nacka Kammarkör i menyn.

Kören Sing For Joy söker ny körledare och nya deltagare!

Örebro län

Vår körledare kan tyvärr inte längre leda vår kör och vi letar nu efter en ersättare.
Vi är en liten, men engagerad kör som träffas 8 gånger per termin varannan vecka. Kören är öppen för alla som vill sjunga och vi har sjungit både visor, pop, rock och gospel. Den gångna terminen har vi träffats måndagar kl. 18-20 i Sörbykyrkan.
Deltagarna betalar en avgift till ABF om ca 600:-/termin och du som körledare får en ersättning ifrån dem. Nya sångare är välkomna!
För mer information, kontakta Eva Chrapkowska som nås på telefon: 019-33 58 07 eller e-post: chr.eva@passagen.se

Skriv ett meddelande på Anslagstavlan

Anslaget kommer att visas på den allmänna anslagstavlan. Om det även ska visas på en specifik distriktssida, ange det här.
Publiceringsdatum (Obligatorisk)
Ange en tidsperiod då du vill att ditt anslag ska vara publicerat. Tidsperioden får vara max 3 månader. Om "slutdatum" lämnas tomt används endast startdatum.
E.g., 2018-04-20

• Inga HTML-taggar tillåtna.
  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt till länkar.
  • Rader och stycken bryts automatiskt.

Vertikala flikar