Är du den nya administratören vi söker?

Sveriges Körförbund är en idéburen organisation vars syfte är att organisera, utveckla och stärka det svenska körlivet. Förbundet verkar både nationellt och regionalt och är politiskt och religiöst obundet. Genom regional och nationell körverksamhet, utgivning av tidningen Körsång, podcasten Körpodden samt medlemsförmåner stimulerar Sveriges Körförbund körer över hela landet och förbundet arbetar aktivt med opinionsbildning för att värna körsången i Sverige.

Vi söker nu en central administratör med ansvar för att hantera förbundets övergripande administration. Vi erbjuder ett spännande arbete med körsången som gemensam nämnare, intresse och fokus. Du kommer tillsammans med Förbundsdirektören som närmaste kollega att bidra i vår strävan att värna och stärka körsången i Sverige.

Arbetsbeskrivning:

Du kommer att ansvara för administrationen på förbundsnivå. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att ge stöd och support till Förbundsdirektören, styrelsen, regionala team och förbundets medlemmar​. Täta medlemskontakter ingår som en viktig del i uppdraget. Du kommer att administrera medlemsregister, nyhetsbrev och hemsida varför god datorvana krävs. Du ska behärska hela Officepaketet/M365 och ha lätt att lära och förstå olika administrativa system​.

Du kommer att ansvara för det administrativa årshjulet där löpande ekonomihantering är en återkommande uppgift. Som central administratör förväntas du ha en ekonomisk överblick över budget och prognoser. Du kommer att bistå styrelsens skattmästare och även förbundets redovisningskonsult i ekonomiska frågor.

Som central administratör rapporterar du till Förbundsdirektören. Tjänsten utgår från vårt kansli i Stockholm.

Kvalifikationer:

Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar själv ditt tillvägagångssätt och driver på så sätt arbetsprocesser vidare mot uppsatta mål. Du kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt genom att sätta upp mål och delmål och du säkerställer på så sätt att tidsramar hålls. Det faller sig naturligt för dig att påminna och följa upp för att garantera att det som utlovas levereras.

Du kommunicerar på ett tydligt sätt och uttrycker dig sakligt och fritt i både tal och skrift på svenska. Du har god förmåga att kommunicera även på engelska.

Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt utifrån givna förutsättningar och du anstränger dig, och ser ett värde i, att leverera service och tillfredsställande lösningar till både kollegor och medlemmar. Du behåller lugnet, är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du har en god förmåga att lyssna, kommunicera och lösa eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.

Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra synsätt och förhållningssätt. Du ser möjligheterna i olika typer av förändringar.

Anställningsform: Tillsvidare med provanställning. Sveriges Körförbund tillämpar 6 månader provanställning.
Sysselsättningsgrad: 80%
Sista ansökningsdag: 2023-12-15
Tillträde: Enligt överenskommelse
Kontaktperson: Karin Eklundh, karin.eklundh@sverigeskorforbund.se, tel 073-507 10 73.
Kollektivavtal finns.

Ansök här.