Sommarens dirigent- och körledarkurser – nu är anmälan öppen!

Nu har anmälan öppnat till årets dirigent- och körledarkurser i Malmö. Kurserna arrangeras 8–12 augusti på Musikhögskolan i Malmö. Varmt välkommen att anmäla dig!

Årets nyheter är att det är två nivåer på barnkörkursen samt att det förutom ungdomskörledarkursen finns en kurs för unga körsångare 16-25 år.

Körledare i Sveriges Körförbund!
Du som leder en av Sveriges Körförbunds medlemskörer har möjlighet att söka ett bidrag om 1.500 kr för deltagande i dirigent- och körledarkurserna i Malmö 2023
. Antalet bidrag är begränsat, så skicka in din bidragsansökan så snart som möjligt, dock senast 31 maj. Länk till ansökningsformuläret.

I år erbjuds följande kursspår:

• A. Dirigentkurs elementär med Anton Leanderson-Andréas
  • B. Dirigentkurs fortsättning med David Lundblad
  • C. Master Class med Krista Audere
  • D. Barnkörledning (4–13 år)
    1) Nivå 1 med Stina Wennberg
    2) Nivå 2 med Anna Rosén
  • M.1 Ungdomskörledning (13–25 år) med Ida Rosén Hamrå
  • M.2 Spetskurs i körsång och ledarskap för körsångare 16–25 år. Deltagarna ingår även som övningskör för kursspår M.1

Läs mer och anmäl dig här.

Sista dag för anmälan är 17 maj.

Informationsfolder för nedladdning

Dirigent- och körledarkurserna arrangeras i samarbete mellan Körcentrum Syd/Musikhögskolan i Malmö vid Lunds universitet, Sveriges Kyrkosångsförbund, Föreningen Sveriges Körledare, Sensus studieförbund, Sveriges Körförbund, UNGiKÖR och Equmeniakyrkans Sångarförbund.