Hugo Alfvén 150 år firas med körsång-sing along

Nu är biljetterna släppta till årets körhändelse: Kungl. Musikaliska Akademien, Sveriges Körförbund och Berwaldhallen bjuder in till en Hugo Alfvénsk sing along-konsert lördagen den 19 november, som välkomnar er – Sveriges alla körer och körsångare.

Biljetter:
Vid köp före 25 juni 2022 får ni boka-tidigt-rabatt. I biljettpriset ingår noter & fika.
Boka biljett här.

Upplägg:
Tillsammans med Radiokören får ni körsångare delta i en konsert som hyllar Hugo Alfvéns gärning som kördirigent och kompositör i samband med hans 150-årsjubileum. Evenemanget är en heldag med Radiokören och dirigent Cecilia Rydinger som avslutas med en härlig konsert i Berwaldhallen i Stockholm.

Dagens schema:
10.00-11.30 Körrepetition
11.30-13.00 Lunch (ordnas på egen hand)
13.00-14.00 Genrep (med Radiokören)
14.00-15.00 Fika (ingår i biljettpriset)
15.00 Konsert

Repertoar:
Sing along-konsertens repertoar bjuder på både Alfvénklassiker och nytolkningar. Tonsättarna Anna-Karin Klockar, Robert Sund, Ulrika Emanuelsson, Karin Rehnqvist och Staffan Storm bidrar med nyskrivna arrangemang av Alfvéns körkompositioner som ni körer får sjunga tillsammans på konserten.

Kyrkosamarbete:
För att fira Sveriges körer lite extra planeras ett körsamarbete med kyrkor i Stockholms stift. På domssöndagen den 20 november förmedlas körkontakt via Kyrkosångsförbundet mellan tillresande körer som deltar i sing along-konserten i Berwaldhallen den 19 november och körer i Stockholms stift. Intresse anmäls till marita@sjungikyrkan.se senast 31 augusti.

Samarbetspartners:
Sing along-konserten är ett samarbete mellan Kungl. Musikaliska Akademien, Berwaldhallen, Sveriges Körförbund, Sveriges Kyrkosångsförbund, Alfvéngården, Alfvénfonden och Gehrmans Musikförlag.

Vi längtar efter att träffa er i Berwaldhallen i höst!