Nordic Soundscapes, en folkmusik- och körstämma i Edsåsdalen, Åre, 23-25 september

Datum:

Plats: Edsåsdalen, Åre

Sista anmälningsdag 31 augusti, 2022

Kickstarta hösten med en inspirerande, flerstämd folkmusikhelg i vackra Edsåsdalen. Är du med i en kör eller bara tycker om att sjunga? Välkommen med din anmälan idag!

KÖRSTÄMMAN 2022: DÄR LANDSKAPEN MÖTS
Ett folkmusikaliskt möte mellan Jämtland, Dalarna och Hälsingland. Låtarna vi valt ut är guldkorn som representerar de olika landskapen och som passar bra för körsång. Utlärningen sker med både noter och på gehör. Du kommer få möjlighet att öva på sångerna via appen Wearevoice innan körstämman.

FREDAG 23 SEPTEMBER
Ankomst och incheckning. Prova-på-polskedans. Prova-på-kaukning. Middag och konsert med Kjell-Erik Eriksson och Jens Comén (från bland annat folkrockbandet Hoven Droven). Puben är öppen med spontan körsång, spel och dans!

LÖRDAG 24 SEPTEMBER
Körworkshops med Kerstin Sonnbäck, Lena Rieback och Per Wiklander. Folkmusik i stämmor från de olika landskapen. Prova-på-Kaukning. Möjlighet till individuella sånglektioner med sångpedagog Marie-Louise Nilsson. Konsertkväll med 2021 års grammisvinnare Lena Jonssons Trio och därefter en flerstämmig körallsångsfest. Puben är öppen med spontan körsång, spel och dans!

SÖNDAG 25 SEPTEMBER
Vi knyter ihop workshopinnehållet från lördagen och sätter ihop konsertrepertoaren. Stämman avslutas med en konsert i Undersåkers kyrka kl 15.00 tillsammans med övriga deltagare i Nordic Soundscapes.

Kostnad för att vara med på körstämman är 450 kr. Är du medlem i Sveriges körförbund kostar det 350 kr. Vi håller till på hotell Köjagården som tagit fram ett bra paket för deltagare, både för övernattning och mat. Detta bokar och betalar du själv. Även konsertbiljetter och övriga kurser köper du separat. Deltagare i körstämman har 50% rabatt på konserter, övriga kurser och fri entré till spel- och danskvällarna.

Begränsat antal platser så anmäl dig idag!

Läs allt om festivalen och hur du anmäler dig här.

Läs mer: http://www.nordicsoundscapes.se/korstamma/