Vill din kör vara med i Julkalendern 2021?

Sveriges Körförbunds Julkalender har varit väldigt lyckad och uppskattad tidigare år, och därför vill vi även i år presentera en Julkalender som speglar Sveriges rika och brokiga körliv!

Under december presenterar vi en julkalender på Facebook och på Sveriges Körförbunds hemsida där det döljer sig en kör bakom varje lucka. Vill din kör vara med?

Skicka en julhälsning, sjung er favoritsång, dela ett konsertevent eller skicka in en härlig bild på kören så har ni chans att komma med i årets julkalender! Skicka in ert bidrag som film, text, foto, ljudklipp eller evenemang till Christel Larsson Lunderquist senast den 24 november.

Alla körer är välkomna att skicka in bidrag, men förbundets medlemmar har förtur.

Är du eller din kör ännu inte medlem i Sveriges Körförbund? Hitta information på körförbundets hemsida eller kontakta kansli@sverigeskorforbund.se för att bli medlemmar och få information om fördelarna med ett medlemskap.

Tänk på att ditt bidrag ska kunna publiceras på Facebook. Bidraget får vara en bild (jpg eller tiff), en kort film (MP4, MOV, WMV, AVI eller FLV) eller en länk till ett ljudklipp (MP3 det bästa, men OGG och WAV fungerar också), eller längre film från en annan plattform, t.ex. Youtube.

Den skrivna hälsningen ska vara max tre meningar lång och får följas av hemsideadress och facebookadress till kören. Håll koll på Sveriges Körförbunds facebooksida för att se om er kör döljer sig bakom en av kalenderns luckor!

God körjul önskar vi på Sveriges Körförbund!