Exklusivt medlemserbjudande – Inbjudan till webinar om musikens effekter på hjärnan

Varmt välkommen till vårt webinar om musikens betydelse för hjärnan. Det här livesända webinariet gör vi speciellt för dig som deltar i insamlingsprojektet Sjung för hjärnan och även för dig som medlem i Sveriges Körförbund.

Vår programledare Fredrik Berling, för många känd som Sport- och Barnprogramledare på TV, bland annat som Hjärnkontorets första programledare kommer möta två inspirerande gäster som berättar om sångens effekt på hjärnan och om ett nytt spännande forskningsprojekt. Du kommer att få träffa Töres Theorell, läkare och professor emeritus vid Karolinska Institutet som pratar om sångens läkande kraft och Laszlo Harmat, docent vid institutionen för psykologi vid Linnéuniversitetet som leder ett alldeles nystartat forskningsprojekt om körsång och åldrande.

För dig som bor eller befinner dig i Stockholm finns det möjlighet att fysiskt närvara vid inspelningen med tillfälle att prata med forskare och våra vänner på Hjärnfonden. Antalet platser är begränsat så först till kvarn gäller. Anmäl ditt intresse här emma.cajander@hjarnfonden.se

Anmälan: Klicka här och anmäl dig till webinariet som är kl 17.00-18.00 torsdag den 28 oktober 2021. Webinariet är kostnadsfritt.

Emma Cajander, Hjärnfonden
Karin Eklundh, Sveriges Körförbund