Riksstämman 13 juni 2020

Välkommen till Sveriges Körförbunds riksstämma! Lördagen den 13 juni samlas vi i Stockholm för att tillsammans lägga riktlinjerna för förbundets verksamhet och framtid.Din röst och ditt engagemang är viktigt för körförbundets utveckling.

Har du inte möjlighet att närvara själv kan du nominera ett ombud. Nomineringen av ombud öppnar på hemsidan från den 15 januari. Skulle du själv vara intresserad av att vara ombud på Riksstämman så kan du redan nu höra av dig till kansliet. Den som blir utsedd som ombud får sin resa och en natt boende betald av förbundet.

Upptakten till stämman blir ett tankeväckande seminarium med efterföljande panelsamtal där frågeställningarna ”Körrörelsens värde i samhället” och ”Körförbundets roll i en ny tid” är centrala.

En riksstämma full av sjungande människor kräver förstås också härlig gemensam sång! Under dagen sjunger vi tillsammans under ledning av dirigenten och vår nya förbundsdirektör Karin Eklundh.

Vad är väl en bal på Slottet? Nåväl, kanske inte bal men en rungande fest med underhållning samlas vi till efter genomförd stämma, där samtalen, festen och sången får fortsätta juninatten lång.

Den 1 mars är sista dag för nominering av ombud. Omröstning av nominerade sker till och med den 20 mars.

Som medlem kan du också skicka in motionertill stämman. De ska vara inne senast 1 april.

Välkommen att påverka Sveriges Körförbunds framtid den 13 juni!