Medlemserbjudande – se musikalen Annie på Lorensbergsteatern till rabatterat pris!

Nu har du möjlighet att få se musikalen Annie till ett rabatterat pris!

Den klassiska musikalen Annie underhåller hela familjen med vacker musik, färgsprakande dansscener och en gripande historia. Regisserar gör Eva Rydberg, som 2005 själv gjorde rollen som Miss Hannigan. I årets upplaga är det Nanne Grönvall som axlar rollen som Miss Hannigan. Thomas Järvheden spelar Mr Warbucks och på scen kommer en stor ensemble och ett glatt gäng barnhemsbarn underhålla tillsammans med hunden Sandy.

Musikalen Annie, från 1977, har tolkats i flertalet filmer och på scener runt om i världen. Musikalen är baserad på den tecknade serien Little Orphan Annie och innehåller alla element som utgör en succémusikal; bra musik, glädje, dans och några tårar.

Handling: I 30-talets New York träffar vi föräldralösa Annie som sorgset undrar var hennes föräldrar är och om morgondagen blir en bättre dag. Den lätt alkoholiserade Miss Hannigan, som inte är särskilt förtjust i barn, styr barnhemmet med järnhand och Annie tar varje tillfälle att rymma. En dag får Annie följa med hem till miljardären Mr Warbucks. Tillsammans upplever de glädje och Mr Warbucks vill adoptera henne, men Annie har inte gett upp hoppet om att en dag återförenas med sina föräldrar.

Recensioner från premiären i Malmö:

”Nanne Grönvall visar sig vara en skicklig komiker med yvig mimik”
Sydsvenskan

”Roliga och fulla med energi dansar och sjunger barnen som verkliga fullblodsproffs”
Det Händer

”Musikalen Annie kommer att locka familjepubliken från sofforna”
Skånska Dagbladet

Boka biljetten via nedanstående länk. Rabatten gäller samtliga föreställningar av Musikalen Annie:
Vuxen: 550 kr (625 kr)
Barn: 375 kr (450 kr)