Toppa sångformen i inspirerande workshop

Under en lärorik dag med körledarna Josefin Lidén och Thomas Sjöström får du såväl drillning i sångteknik och uttryck som härligt umgänge och gemenskap med andra körsångare.

Under workshoppen serveras handfasta tips som lyfter din körsång. Josefin Lidén går igenom sångteknik och röstvård. Saker att akta sig för, och att tänka på, för att få rösten att hålla. Thomas Sjöström reflekterar över interpretation, uttryck och instuderingstips.

Vi kommer under dagen att arbeta med material ur årets ChorusNightkonsert. (www.chorusnight.se) Men man kan självklart vara med på workshopen utan att vara med i ChorusNight!

Om workshopledarna

Josefin Lidén.

180916 HOPP är ett körverk där körer och solister sjunger för en hållbar värld. I Sofiakyrkan i Jönköping uppträdde de tillsammans med barnkören Nova den 16 september 2018. Foto:Suvad Mrkonjic / BILDBYRÅN / COP170

Sångerska, körledare. Flitigt anlitad sångerska som behärskar samtliga genrer. Har stort erfarenhet av körledarskap samt sjunger själv i Vocal Art Ensemble.

Thomas Sjöström.

Pianist, körledare, sångare. Grundade och driver ChorusNight.

Kostnad: Gratis för medlemmar i Sveriges Körförbund (Kostar 180:- att bli medlem.)
För icke medlemmar kostar det 350:-.
Plats: Carl-Johan kyrka, Göteborg.
Tid: Lördag 6 okt, 10:00-16:00, lunch mellan 12:00-13:00.
Lunch fixar man själv.

Varmt välkomna till en härlig dag tillsammans i sångens och gemenskapens tecken!

Anmälan görs till: thomas.sjostrom@sverigeskorforbund.se
Betalning görs till: bg 5094-7969, Swish: 1231834266
Arrangeras av Sveriges Körförbund.

Foto: Suvad Mrkonjic