Var med på adventskonsert i Stockholm 30 november

I år blir det åter möjlighet att förenas i storkör i en gemensam advents-och julkonsert. Fredag 30 november kl 19.30 (samling 16.45) i Gustav Vasa kyrka (Odenplan) går konserten av stapeln och det blir endast ett gemensamt rep, onsdag 28/11 kl 18.15-20.45 i aulan på Adolf Fredriks Musikklasser, Västmannagatan 19. Repetitionen är obligatorisk för alla medverkande.

Repertoaren blir ur den rosa Julkörprisman från Gehrmans förlag (klassisk advents- och julmusik). Vid konserten kommer även körklass 7AB ur Adolf Fredriks Musikklasser samt sopransolisten Paulina Pfeiffer att medverka. Magnus Bergman ackompanjerar. Storkören sjunger en del själva, Musikklasserna lite eget och sen förenas vi i en ännu större kör.

Anmälan till detta sker körvis, dvs kontaktpersonen i er kör samlar in namn och stämma från respektive kör och anmäler detta i formuläret via bifogad länk. Skulle det råka vara endast en sångare ur en kör som vill vara med så får den personen givetvis anmäla sig själv, även då via formuläret.

Det är förenat med mycket arbete att arrangera en konsert av det här formatet och vi gör det för att vi vill ge alla en möjlighet att få sjunga i kör i stort format tillsammans med professionella musiker och för att synliggöra körsången i Stockholm. Avhopp av sångare i sista stund ställer till det mycket då vi då inte kan bereda plats för dem som verkligen vill vara med. Var därför tydliga i era körer med att man skall ha bestämt sig för att delta innan man tackar ja. Självklart kan man inte råda över sjukdom eller annan oförutsedd händelse.

Man kan redigera sitt formulärsvar fram till sista anmälningsdag.

Er anmälan måste vara Tony Margeta tillhanda absolut senast fredag 28 september kl. 12.00 – då stängs formuläret! Anmälan kan komma att stängas tidigare om maxantalet (200 sångare) är nått.

Info om biljetter, klädsel, exakt repertoar med mera kommer till anmälda sångare.

Sångarhälsningar/Tony

LÄNK TILL ANMÄLNINGSFORMULÄRET