Vässa formen på inspirerande kördag!

Det lyckade samarbetet mellan distrikten Sörmland och Västmanland fortsätter i höst, nu i form av en inspirationsdag för körsångare. Denna gång blir platsen Strängnäs och det blir fokus på röstteknik, sound och härligt svängiga sånger.

I våras samarbetade dessa två distrikt med en kurs och konsert för körsångare med Eric Ericsons Kammarkör i Västerås Konserthus. Nu fortsätter samarbetet alltså med en dag i Södermanland. Det blir en inspirationsdag för körsångare och sångare i allmänhet!

– Vi kommer att jobba med röstteknik, sound och framför allt sjunga en rad svängiga låtar tillsammans. På repertoaren finns denna dag några svängiga jazzarrangemang och även någon soullåt, berättar Kella Næslund, distriktsansvarig i Västmanland.

– Du får ta del av nya arr, nya idéer och låt dig inspireras tillsammans med körsångare från Södermanland och Västmanland!

PLATS: Paulunska salen, Kristinavägen 1 i Strängnäs.

TID: lördag 20 oktober kl 11:00-16:00.

PRIS: 150 kr för medlemmar i Sveriges Körförbund, 250 kr för icke medlemmar.

ANMÄLAN: anmäl din kör/delar av din kör/dig själv före 5 oktober 2018 till distriktsansvarig i Västmanland, Kella Naeslund per mejl. Vi skickar därefter ut en faktura till er. Ange körens namn, antal personer som vill deltaga och mejladress/mobilnummer till kontaktperson. Mejla detta till: kella.naeslund@sverigeskorforbund.se

LEDARE:

Kitte Ström. Jobbar som sångerska och körledare. Undervisar i kör och vokalensemble inom jazz, soul, gospel mm. Bland annat på Kulturamas heltidsutbildningar för vuxna. Är en ofta anlitad solist och körinspiratör. Distriktsansvarig för Sveriges Körförbund i Södermanland.

Kella Næslund. Tidigare körledare, körkonsulent och musiklärare. Numera utvecklingsledare för Regional Kulturskola i Västmanland och projektledare för den årliga, nationella musikfestivalen MusikRUM. Distriktsansvarig för Sveriges Körförbund i Västmanland.

Boka in redan nu! Mer information kommer framöver. Senaste anmälningsdag är 5 oktober.

Varmt välkommen med er anmälan till en inspirerande dag i Strängnäs!

(Bilden är tagen vid den förra gemensamma kördagen, som  hölls i Västerås med Eric Ericsons kammarkör).