Följ med på körsångarresa till Bad Gastein!

Sagolikt vackra Gasteinerdalen är ett populärt resmål året om. Sveriges Körförbund har, tillsammans med STS Alpresor, tagit fram en sångresa andra veckan i september. I resan ingår repetitioner, två konserter, högklassigt boende med god mat och en härlig gemenskap. Fredrik Berglund står för den musikaliska ledningen.

Bad Gastein ligger mitt i nationalparken Hohe Tauern. Byn präglas av de vackra gamla byggnaderna från ”La Belle Epoque”. Som besökare känner man sig förflyttad till filmen Sound of Music.

Repertoaren kommer att innehålla några odödliga klassiker från denna film, blandat med svensk och österrikisk körmusik.

I denna miljö erbjuds konsertupplevelser, sångmetodiska tips, lättsamma och intensiva repetitioner och inte minst en underbar musikgemenskap under Fredrik Berglunds ledning.

Fredrik Berglund är artist, pianist, arrangör, dirigent och producent, utbildad musik- och körpedagog vid musikhögskolorna i Örebro och Göteborg. Han leder Mölndals kammarkör och Örebro University Choir och är en mycket produktiv arrangör inom popkörgenren. Förutom detta är han även kapellmästare och arrangör för ett antal olika teaterproduktioner och liveakter och grundare av musiktjänsten och körinitiativet We Are Voice.

Fakta om resan

Datum: 8/9-15/9 2018

Pris:

600 kronor rabatt för medlemmar i Sveriges Körförbund är avdraget nedan!
11 395 med inkvartering på Hotel Salzburger Hof (ordinarie pris 11 995)
9 395 med inkvartering på Hotel Gisela (ordinarie pris 9 995)

I priset ingår:

Hotel Gisela
* Charterflyg t/r Sverige – Salzburg
* Inkvartering sju nätter på Hotel Gisela ***+
* Frukostbuffé på hotellet sju dagar
* 3-rätters middag på hotellet i sex dagar
* Repetitioner, konserter, sångträning
* Reseledarservice
* Lokala skatter
* Flygskatter

Hotel Salsburger Hof
* Charterflyg t/r Sverige – Salzburg
* Inkvartering sju nätter på Hotel Salzburger Hof ****deluxe
* Frukostbuffé på hotellet sju dagar
* 5-rätters middag på hotellet i sju dagar
* Fri tillgång till pool- och relaxavdelningar på hotellet
* Repetitioner, konserter, sångträning
* Reseledarservice
* Lokala skatter
* Flygskatter

För mer info och bokning, ring: 0771-20 20 20.