Utveckla uttrycket i en körworkshop

En workshop där man jobbar med uttrycket eller en välgörenhetskonsert till förmån för Barncancerfonden, med symfoniorkester och en världsberömd operasångerska? Varför inte både och! Västra Götalandsdistriktet bjuder in till en dag där du kan få båda delar. Och för medlemmar i Sveriges Körförbund är det gratis!

Workshopen vänder sig till såväl körsångare som körledare. Musiken som används är Tonerna (workshopen) samt Jesus bleibet meine freude, When you believe, Körsats ur Jurassic Park och Vissling ur Colonel Bogey March (Bron över floden Qwai) på konserten. Deltagarna får noter och övningsfiler att öva med i förväg, hemma eller i sin kör.

– Vi vrider och vänder på hur man kan förbättra sitt uttryck med övningar och tips, berättar Thomas Sjöström en av workshopledarna.

– Vi delar upp oss efter halva workshopen, övar med var sin grupp och uppträder sedan för varandra och ger feedback.

Efter workshopen blir det en storartad konsert i Oscar Fredrikskyrkan, tillsammans med orkestern Gothia Concentus som totalt sett består av cirka 100 personer och Carolina Sandgren, solist från Göteborgsopoeran.

Alla är välkomna att delta, antingen i både workshop och konsert, eller bara konserten. Det blir gratis entré till konserten, men en kollekt tas upp som går till Barncancerfonden.

Datum: Lördagen den 18:e november
Tid: Start workshop 11:00, avslutning med välgörenhetskonsert 19:00.
Workshopledare: Gunno Palmqvist och Thomas Sjöström.
Plats: Oscar Fredriks kyrka, Göteborg.
Kostnad workshop: 150:- för icke-medlemmar, gratis för medlemmar i Sveriges Körförbund.
Mat och fika: Till självkostnadspris

Anmälan: Klicka här!