Hitta din folkmusiksjäl på Nordic Soundscapes

Kanske är det Nordens vackrast belägna körstämma? Nordic Soundscapes äger rum den 29/9-1/10 i den natursköna Edsåsdalen, nära Åre i Jämtland. Här blir det workshops, konserter, öppen scen, after-choir och annat spännande som leds av några av Sveriges bästa musiker och pedagoger.

Alla sångsugna kan vara med, oavsett om man är medlem i en kör eller inte.

– Jag är så stolt att kunna presentera Emma Härdelin, Kjell-Erik Eriksson, Helen Olofssson och Kerstin Sonnbäck som workshopledare i körstämman. De är alla fantastiska och har lång erfarenhet av körsång och folkmusik. Det kommer bli en oförglömlig helg”, säger Per Wiklander som är ansvarig för körstämman.

På fredagens eftermiddag finns möjlighet att boka enskilda sånglektioner med Helen Olofsson.

Lördagkvällen bjuder på konserter med bland annat Triakel och medverkande workshopsledare.

Stämman avslutas på söndagen med en egen konsert på̊ Åre torg i samband med Åre höstmarknad som pågar samma helg. Då finns det även tid för att hinna med en sväng på̊ marknaden.

Om stämman
Datum: 29/9-1/10
Plats: Stämman håller till på̊ STF Edsåsdalens Fjällstation Köjagården, som tagit fram ett bra paket för deltagare, både för övernattning och för mat. Detta bokar du själv via boka@edsasdalen.se, 0647-33 200 eller på www.edsasdalen.se/boende-korstamma.
Pris: Kostnad för att vara med på̊ körstämman är 350 kr. Är du medlem i Sveriges Körförbund kostar det 250 kr.
Mer information: på̊ nordicsoundscapes.se/korstamma
Frågor besvaras av Per Wiklander, per.wiklander@sverigeskorforbund.se.
Anmälan: Begränsat antal platser, anmäl dig här:

Välkommen!

Bildtext: Folkmusikgruppen Triakel medverkar såväl som workshopledare som på lördagens konsert.

Foto: Karin Alfredsson