Sveriges Körförbund önskar alla medlemmar en glad sommar!

Nu tar många körer sommarlov och återkommer med förnyad energi efter sommaruppehållet. Men det betyder inte att det saknas möjligheter att sjunga och lyssna på musik i sommar! Det händer massor på körfronten!

Har man vägarna förbi Stockholm i juli kan man till exempel ta sig till Skansen en torsdagkväll och delta i Körklang. I augusti blir det ChorusNight i Stallebrottet på Västkusten. Bara för att nämna några. Kika i Sveriges Körförbunds kalender!

Och för många är planerandet i full gång inför hösten. Missa då inte att boka in Sveriges Körförbunds marknadsföringskurs i september. För er som gärna vill få fler att komma till era konserter och/eller få nya medlemmar att hitta till er kör är detta ett gyllene tillfälle.

Nordic Soundscapes i Åretrakten och Jorden Runt Jönköping i september, We Are Voice spektakulära konsert i Friends Arena, är bara några exempel på vad den fullspäckade körhösten har att erbjuda.

Ha koll på vår hemsida och Facebooksida, så att du inte missar något! Kansliets öppettider ser du här på hemsidan och du är alltid välkommen att höra av dig med tips till Körsångs redaktion.

Ha en harmonisk och härlig sommar!