Alkemistens hemlighet – specialerbjudande för medlemmar

Till Sveriges Körförbunds medlemmar:
 Försommarerbjudande från Drottningholms Slottsteater

Alkemistens hemlighet – guldmakarna på Drottningholm

Den 15-18 juni spelas föreställningen Alkemistens hemlighet – guldmakarna på Drottningholm.
Sveriges Körförbunds medlemmar kan boka biljetter till valfri föreställning för ett rabatterat pris.

I ett hemligt laboratorium på slottet försöker Nordenskiöld genom alkemi tillverka guld i syfte att avskaffa fattigdomen i världen. Kungen, som i behov av pengar länge hoppats på denna gudomliga konst, har dock börjat tröttna på Nordenskiölds resultatlösa projekt. För att blidka kungen skapas en föreställning kring de fyra elementen. Gränsen mellan scen och salong suddas sakta ut.

Alkemistens hemlighet är en nyproduktion som baseras på en idé av flöjtisten Dan Laurin och är bearbetad för scen av regissören/koreografen Patrik Sörling. Musikaliskt koncept Maria Lindahl. Musik av bl.a. Vivaldi, Rebel, Händel och Pärt. Ett unikt tillfälle att uppleva det speciella teatermaskineri som bara kan presenteras på Drottningholms Slottsteater.

I juni brukar det vara bra picknickväder så vi kan rekommendera en sommaravslutning med personalen i parken med efterföljande föreställning .

Specialpris och bokning

Vid bokning på Ticketmaster använd Kampanj Esprit med lösenord ESPRIT så kan biljetter köpas för 150 kr (ord pris 195 kr)

Boka gruppbiljetter på biljett@dtm.se eller ring direkt till 08-556 931 05 (svarar inte alla dagar). Vi hjälper gärna till med önskemål som visning av teatern, drink före föreställning eller ev. andra önskemål om vi kan.

Föreställningar:

15 juni kl. 19.00

17 juni kl. 15.00 och kl. 18.00

18 juni kl. 15.00

Föreställningen är en nyproduktion som baseras på en idé av flöjtisten Dan Laurin och är bearbetad för scen av regissören/koreografen Patrik Sörling. Musikaliskt koncept Maria Lindal. Föreställningen är en nyproduktion som baseras på en idé av flöjtisten Dan Laurin och är bearbetad för scen av regissören/koreografen Patrik Sörling. Musikaliskt koncept Maria Lindal.

Medverkande:Alkemisten Nordenskiöld: Stina Ekblad

Split: Karolina Blix, mezzosopran

Kärleken: Pontus Sundset, dansare

Luft: Dan Laurin, blockflöjt