Missa inte Körklang på Skansen!

Nu är det dags för premiären av Skansens nya sommarsatsning på körsång – Körklang! Kom och sjung med oss och hjälp oss att fylla Sollidenplanen med körsångare. Vi garanterar en oförglömlig kväll och sångglädje för alla. Som medlem i Sveriges Körförbund har du rabatt på entrén efter kl 16.00 dessa kvällar (se nedan)!

Simon Ljungman med husband är redo att leda er genom programmet med hjälp av olika teman och gästartister. Sånghäftet med noterna finns att köpa på plats och dessa flerstämmiga körarrangemang kommer ni kunna sjunga även i era egna körer.

7/7 ABBA
Gäster: Magnus Carlsson och The Choir est. by ABBA the Museum

14/7 Gospel
Gäster: Ebbot och Immanuel Gospel

21/7 Visor
Gäster: Charlotte Perrelli och S:t Jacobs Ungdomskör

28/7 Opera
Gäster: Richard Söderberg och Romeo & Julia Kören

Programmet startar kl 19.00 och varar ca 1,5 timme.

Skicka gärna ett meddelande till era körkompisar och kom med hela gänget! Man är självklart välkommen även om man aldrig sjungit i kör. Efter Körklangen kan ni fortsätta att sitta på Gubbhyllan och lyssna på levande musik.

Obs! Specialerbjudande för Sveriges Körförbunds medlemmar:

Rabatterat inträde till Skansen den 7, 14, 21 och 28 juli efter klockan 16.00:
120:- (ange: Körförbundet i kassan)
(ordinarie pris 180:- vuxen och 160:- pensionär eller grupp)
Barn 6-15 år 60:-

Efteråt blir det efterfest med levande musik och härlig stämning på Gubbhyllan till 23.00

Hoppas vi ses!