Arrangörskurs i Malmö

Sveriges Körförbunds distrikt i Skåne och Körcentrum Syd arrangerar en kursdag med rubriken Arrangörsskap och Marknadsföring. Kursen är helt gratis och hålls den 28 februari på Malmö Musikhögskola mellan 10.00 och 16.00.

Kursledare är Mats Möller, med lång erfarenhet från bland annat Sveriges Körförbund och MAIS (Musikarrangörer i Samverkan), samt som musiker, producent och konsertarrangör. Punkter under dagen är bland annat: Kulturpengarna – här finns de, intensivkurs i konsertadministration, miniworkshop, publikarbete och marknadsföring.

Kom gärna fler från kören! Platsantalet är begränsat till 50 så vänta inte med anmälan, som skickas till distriktsansvariga Emma Eriksson på emma.eriksson@sverigeskorforbund.se. Observera att egen lunch och fika medtages.