Nytt på kansliet

Sveriges Körförbund har fått nya krafter på kansliet. Ny kansliansvarig är Ingrid Bond Österlind som arbetat med administration inom musikvärlden i många år, och dessutom själv är aktiv körsångare.

–       Jag tycker att det är väldigt roligt att få jobba just här. Det här är precis min nisch och jag hoppas kunna vara behjälplig, säger hon.

Eric Sjöström, nytillträdd förbundsordförande sedan i juni, går in på deltid för att stötta upp ytterligare.

–       Det här är ett jättebra sätt för mig att komma in i verksamheten och få ett bra grepp om de dagliga frågeställningarna, kommenterar han.

De båda ser nu fram emot att lära känna förbundets medlemmar.

–       Så hör gärna av er till kansliet! uppmanar Eric Sjöström.

Ingrid Bond Österlind nås på ingrid.bond.osterlind@sverigeskorforbund.se och telefon 08 – 782 92 60. Eric Sjöström nås på eric.sjostrom@sverigeskorforbund.se och 0721 – 80 79 09.

Förbundsdirektör Kerstin Fondberg är för tillfället sjukskriven.