Vinn biljetter till Romeo & Julia-kören!

Den 24, 30 och 31 augusti framförs Decamerone av välrenommerade Romeo & Julia-kören i Hågelbyparken utanför Stockholm. Kören, som är ansluten till Sveriges Körförbund, både sjunger och lever ut musiken i detta klassiska verk från 1353.

Nu kan Sveriges Körförbunds medlemmar vinna två biljetter till någon av de sista två föreställningarna. Du som inte vinner erbjuds att istället se föreställningen till ett lägre pris; 195 kronor istället för ordinarie 250. Allt du behöver göra är att uppge koden ”Körförbundet” vid beställning eller köp av biljett.

För att delta i tävlingen ska du besvara följande två frågor:

1. Vem skrev Decamerone?

2. Var finns Romeo & Julia-körens hemmascen?

Skicka dina svar till kansli@sverigeskorforbund.se senast på tisdag den 26 augusti. Snabba ryck, alltså! Ange ”Decamerone” i mailets ämnesrad. Glöm inte att ange ditt namn samt till vilken av de två föreställningarna du vill komma. Båda föreställningarna spelas 16.00-18.00.

Foto: Urban Wedin