Kerstin vann körkryssningen

Kerstin Stenbeck var inne på Sveriges Körförbunds hemsida och läste av en slump om körkryssningen till Ösel.

– Jag tyckte det verkade roligt och bestämde mig för att skicka in ett svar, säger en något överraskad vinnare när Sveriges Körförbund ringer.

– Jag skulle egentligen ha spelat på en skolavslutning den dagen. Men jag har lyckats byta bort det.

Vem som ska följa med på resan har Kerstin Stenbeck inte klurat ut ännu.

– Min man är i Frankrike, så det går ju inte… Vi får se!

Hon är kyrkomusiker och körledare, och nyss hemkommen från en körresa. Men körkryssningen till Ösel blir en annan sak. Där leds storkören av Gabriel Forss, och det blir bara att haka på.

– I mitt arbete har jag kontakt med människor i alla åldrar, och människor som kan sjunga på alla olika nivåer. Jag tror att det blir en inspirerande resa. Och sångglädje behöver vi alla.

Resan arrangeras av Grand Tours i samarbete med Sveriges Körförbund. I priset ingår båtresa tur och retur, två övernattningar ombord på M/S Birka samt måltider. Förra året lockade resan 1 200 personer, varav 800 var med i storkören.